کد خبر: 533956
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۸:۴۵:۲۸
| |

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

۴ نفر از بانوان زندانی آذربایجان غربی به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: چهار نفر از بانوان زندانی که با کمک‌های مردمی و ستاد دیه آزاد شده بودند به کانون خانواده خود بازگشتند.

۴ نفر از بانوان زندانی آذربایجان غربی به آغوش خانواده بازگشتند
کد خبر: 533956
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۸:۴۵:۲۸

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی عصر یکشنبه در مراسم آزادی این زندانیان زن جرایم غیرعمد نیازمند که به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار شد اظهارکرد: برخی افراد بدون سو نیت مجرمانه و قصد سو به لحاظ شرایط خاص مالی و معیشتی به مشکل برخورده و کارشان به زندان کشیده است.

به گزارش مهر، وی افزود: اکنون ۳۲۰ نفر محکوم مالی در زندان‌های آذربایجان‌غربی هستند که چشم انتظار کمک‌های نوع‌دوستانه مردم و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هر یک از این مددجویان، سرپرست خانواده‌ای هستند که به لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی نتوانسته‌اند تعهدات خود را عمل کنند و روانه زندان شده‌اند.

عتباتی گفت: همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) ۲۰۶ نفر از بانوان زندانی در استان مشمول آزادی و مرخصی پایان حبس، استفاده از آزادی مشروط و پابند الکترونیک و دیگر مساعدت‌های قانونی شدند.

وی اضافه کرد: اعطای مرخصی ۱۰ روزه به ۳۸ نفر، مرخصی پایان حبس برای ۲ نفر، آزادی مشروط ۶ نفر، پابند الکترونیک برای ۲ نفر، اشتغال یک نفر در زندان و آزادسازی چهار نفر از طریق ستاد دیه از عیدی این روز به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این روز با انتقال ۲ نفر، صدور دستور پیگیری پرونده قضائی ۱۰ نفر و بررسی درخواست‌ها و پرونده‌های ۱۴۱ نفر از زندانیان نسوان بررسی و با آنها موافق شد.

وی افزود: امید است با کمک سازمان‌های مردم نهاد زندانیان غیرعمد و مالی در روزهای آتی طعم آزادی را بچشند و به آغوش خانواده خود بازگردند.

عتباتی افزود: همه ما و جامعه در قبال همنوعان خود مسؤولیت اخلاقی و دینی داریم و باید برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کمک و مساعدت‌های مالی به هیچ وجه شامل مجرمین خطرناک یا مجرمین عمد و اراذل و اوباش نمی‌شود گفت: کمک‌های مردمی در ستاد دیه و سایر نهادهای یاری رسان فقط شامل محکومین مالی و غیر عمد است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: همین که بتوانیم فرهنگ کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را در جامعه نهادینه کنیم کار بزرگی است.

در پایان این مراسم حکم آزادی چهار نفر از بانوان زندانی که با کمک‌های مردمی و ستاد دیه آزاد شده بودند به آنها تحویل و از زندان آزاد و به محفل خانواده خود بازگشتند و همچنین از ۱۴ نفر از خیران نیکوکار هم با اهدای لوح قدردانی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها