کد خبر: 537167
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۳:۰۹:۳۸
| |

رئیس جامعه هتل‌داران ایران تاکید کرد:

خسارت ۲۲ هزار میلیاردی کرونا به هتل‌داری ایران

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به خسارت ۲۲ هزار میلیاردی کرونا به صنعت هتل‌داری گفت: با توجه به افزایش تعرفه‌های انرژی و شرایط رکود ناشی از همه‌گیری کرونا، عملاً میزان درآمد حاصله توسط هتل‌ها جوابگوی پرداخت هزینه‌‌های مربوط به هتل‌ها نیست.

خسارت ۲۲ هزار میلیاردی کرونا به هتل‌داری ایران
کد خبر: 537167
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۳:۰۹:۳۸

جمشید حمزه‌زاده ضمن اشاره به زیان 22 هزار میلیارد تومانی صنعت هتل‌داری در دوران کرونا از عدم همکاری لازم توسط سایر نهادهای دولتی و حاکمیتی برای کاهش بهای تمام شده هزینه‌های هتل‌داران به ویژه در موضوع حامل‌های انرژی انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه به مقوله تبلیغات و بازاریابی هتل‌ها ایران در سطح دنیا شد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه هتل‌ها در برخی ایام سال با توجه به کاهش بلندای موج کرونا و رفع محدودیت‌ها ناشی از  آن با اعمال تخفیفاتی در حدود 60 درصدی هم نتوانست مورد استقبال مسافران قرار بگیرد، گفت: کمبود گردشگر در هتل‌ها موجب شد اغلب هتل‌داران برای کاهش زیان حاصل از این امر از حجم نیروی کاری خود کاسته و با کمترین ظرفیت کارکنان خود هتل خود را اداره کنند تا بتوانند هزینه‌های جاری خود را تا حد امکان کاهش دهند.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به  مشکلات عدیده هتل‌داران و صاحبان مراکز اقامتی در کشور در طول دو سال گذشته بیان کرد: مطابق محاسبات و برآوردها،  صنعت هتل‌داری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان  ضرر و آسیب مالی دیده‌ و علی‌رغم همه این‌ها هتل‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت  رعایت کنند و خدمات مناسب ایمن را با رعایت تمام استانداردهای مورد تأیید وزارت بهداشت به هم‌میهنان ارائه دهند.

افزایش تعرفه‌های انرژی در هتل‌ها موجب گرانی هزینه اقامت شده است

این فعال بخش خصوصی گردشگری با تأکید بر اینکه رسماً اعلام کرده‌ایم افزایش نرخی بابت ارائه خدمات نخواهیم داشت تصریح کرد: اما متأسفانه در چند ماه گذشته برخی برخوردها از سوی مسئولان دولتی مرتبط حامل‌های انرژی اتفاق افتاد که موجب آزردگی خاطر فعالان صنعت هتل‌داری شد.

حمزه‌زاده توضیح داد: به عنوان نمونه تعرفه گاز علی‌رغم عدم افزایش مصرف از مهرماه سال جاری سه تا شش برابر شده است و این میزان هزینه برق نیز دو تا سه برابر شده است و این در حالی است که عملاً هتل‌ها با رکود ناشی از همه‌گیری کرونا مواجه‌ هستند.

به گفته وی، به همین دلیل هزینه‌های تمام شده یک واحد اقامتی به‌ شدت بالا رفته است؛ به گونه‌ای که باید گفت عملاً میزان درآمد حاصله توسط هتل‌ها جوابگوی پرداخت هزینه‌ها به ویژه در بحث حامل‌های انرژی نیست.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران تأکید کرد که اگر به دنبال توسعه گردشگری و حمایت از صنعت هتل‌داری هستیم ضرورت دارد این رویه را تغییر داده و مورد بازنگری قرار گیرد.

این فعال بخش خصوصی گردشگری با اشاره به انجام پیگیری‌های مربوطه در این خصوص از طریق طرح موضوع و  انعکاس مراتب به وزیر میراث‌ فرهنگی اظهار کرد: علاوه بر وزارت میراث موضوع  با وزارت نفت و وزارت نیرو و حتی مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده و علی‌رغم قول مساعت داده شده، تاکنون عملاً شاهد تحقق اقدامی مؤثر در ارتباط با بازنگری در بحث قیمت حامل‌های های انرژی نبوده‌ایم.

حمزه‌زاده با تأکید بر ضرورت انجام تبلیغات در صنعت هتل‌داری در سطح خارج از کشور اذعان کرد: مقوله تبلیغ و معرفی هتل مقوله مهمی است که تاکنون به آن بی‌توجهی شده است و این انتظار وجود دارد که با همکاری و هم‌افزایی نهادهای ذیربط از جمله وزارت خارجه و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دیگر سازمان‌های مرتبط شاهد توسعه تبلیغات و معرفی هتل‌ها در دیگر کشورها باشیم و از این طریق موجبات رشد صنعت گردشگری را نیز فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه مهان نوازی خصیصه و سنت دیرینه مردمان ایران زمین بوده است و کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز با الگوبرداری از همین سنت نیک و دیرینه به ارائه خدمات و میزبانی می‌پردازند خاطر نشان کرد: خوشبختانه رفتار هتل‌داران و کارکنان آن‌ها با گردشگران داخلی و خارجی همواره موجب جلب رضایت آن‌ها شده است و در تلاش هستیم با تقویت این نقاط مثبت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در عرصه‌های مختلف، نقاط قوت فعلی را توسعه داده و سطح کارکنان را از نظر ابعاد گوناگون رشد دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها