کد خبر: 328495
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

اینوستوپدیا گزارش می‌دهد:

سودآورترین شرکت‌های هتلداری جهان کدام‌اند؟

صنعت هتلداری یکی از پرسودترین مشاغل در جهان است. ما در این مطلب به بررسی درآمد شرکت‌های بزرگ هتلداری و سود حاصل از این کار می‌پردازیم. شرکت‌هایی مثل چویس، ویندهام، ماریوت، هیلتون و اینترکنتیننتال در صدر لیست پرسودترین‌ها هستند.

سودآورترین شرکت‌های هتلداری جهان کدام‌اند؟
کد خبر: 328495
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- هتل‌های زنجیره‌ای اگر درست اداره شوند، بسیار پرسود خواهند بود. فقط با چند دلار می‌توان اتاق کثیفی در یک هتل معمولی را به اتاقی لوکس تبدیل کرد که مردم حاضرند صدها دلار بابت یک شب اقامت در آنجا بپردازند. وقتی هتل به‌ درستی اداره نشود، آنگاه اتاق‌های بزرگ و ساختمان‌های گران هم به خاطر سرویس‌دهی ضعیف، موقعیت مکانی نامناسب یا نظرات منفی راجع به هتل خالی خواهند ماند.

گفته می‌شود که پنج هتل زیر کارشان را بسیار درست انجام می‌دهند. این هتل‌ها زنجیره‌ای و بسیار بزرگ هستند و میلیون‌ها اتاق در سراسر جهان دارند. اما چطور این شرکت‌ها می‌توانند بر همه اموال و اتاق‌هایشان نظارت کنند؟ پاسخ این است: همان‌طور که مک‌دونالد بر همه رستوران‌هایش نظارت دارد؛ یعنی با اعطای امتیاز و انجام توافق.

هتل‌های بین‌المللی چویس

هتل

این شرکت از تمام هتل‌هایی که بررسی‌شان خواهیم کرد کمتر درآمد دارد. گرچه شرکت چویس با برندهایی مثل کامفورت این، کوآلیتی این، مین‌استی سوییتز و اکونو لاج آنچنان لوکس نیست و خدمات کاملی ارائه نمی‌کند. درآمد این شرکت در سال 2018، حدود 1.06 میلیارد دلار و عایدی آن از هر سهم 1.11 دلار است.

در حالی که هتل‌های زنجیره‌ای دیگری با درآمد یا سود بیشتری وجود دارند، شرکت هتل‌های چویس بیش از 6800 هتل در کارنامه خود دارد و از لحاظ تعداد ملک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در این لیست است.

شرکت جهانی ویندهام

ویندهام

یکی دیگر از بزرگ‌ترین شرکت‌های هتل‌های زنجیره‌ای شرکت جهانی ویندهام است. این شرکت اتاق‌های بسیار زیادی در هتل‌هایش دارد و حدود 4500 ساختمان در سراسر دنیا متعلق به ویندهام است. میانگین تعداد اتاق‌ها در هر ساختمان 87 اتاق است که مثل هتل‌های چویس شرکت زنجیره‌ای کوچکی به شمار می‌آید. مشهورترین برندهای هتل در گروه هتل‌های ویندهام عبارت‌اند از: رامادا، دیز این، هوارد جانسون، سوپر اِیت، لا کویینتا و تراولاج.

ویندهام از مالکیت زمانی و اعطای حق عضویت نیز کسب درآمد می‌کند. درآمد این شرکت در تابستان سال 2018 حدود 887 میلیون دلار و عایدی سهام آن 1.25 دلار بوده است.

شرکت بین‌المللی ماریوت

ماریوت

این شرکت که مالک و اداره‌کننده هتل‌های فرفیلد این و رزیدنس محسوب می‌شود، به تازگی در پی به دست آوردن هتل دلتا اند د ریتز است. شرکت بین‌المللی ماریوت با بیش از 6700 ملک حدود 800 هزار اتاق را تحت کنترل خود دارد. ماریوت نیز مثل ویندهام از مالکیت زمانی کسب درآمد می‌کند.

ماریوت، در سال 2017، حدود 22 میلیارد و 89 هزار میلیون دلار درآمد داشت و مجموع 1.37 میلیارد دلار برای یک سال تمام عایدی کسب کرد.

هلدینگ‌های جهانی هیلتون

هیلتون

این شرکت در 100 کشور حدود پنج هزار ملک دارد. درآمد شرکت از یک الگوی آشنا در صنعت هتلداری جهان سرچشمه می‌گیرد که آن مالکیت زمانی، اعطای حق امتیاز، اجرت مدیریت، و در آخر، مالکیت حقیقی است.

هلدینگ هیلتون حدود 3.4 میلیارد دلار در سال 2017 درآمد داشته و از این درآمد عظیم 1.26 میلیارد دلار سود کسب کرده است. این شرکت برندهایی مثل هیلتون، امبسی سوییتز، همپتون این و والدورف استوریا را اداره می‌کند.

گروه هتل‌های اینترکنتیننتال

هتل

گروه هتل‌های اینترکنتیننتال شرکتی بریتانیایی است که بیش از پنج هزار ملک در سراسر جهان و بالغ بر 800 هزار اتاق در هتل‌هایش دارد. اینترکنتیننتال هتل کیمپتون را در سال 2014 خرید که با این کار شرکت توسعه یافت و به آمریکا هم رسید. این شرکت در حال حاضر هتل‌های هالیدی این، استی‌بریج و کراون پلازا را اداره می‌کند.

درآمد گروه هتل‌های اینترکنتیننتال در سال 2017 حدود 1.78 میلیارد دلار و عایدی آن 593 میلیون دلار بوده که بیش از 40 درصد افزایش سود داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها