کد خبر: 537146
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۳:۱۷
| |

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت برپایی بازارهای حیات وحش

اتحادیه اروپا به دنبال معاهده ای است تا بر اساس آن برپایی بازارهای حیات وحش به منظور جلوگیری از بروز همه گیری های دیگر ممنوع شود.

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت برپایی بازارهای حیات وحش
کد خبر: 537146
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۳:۱۷

 یک مقام اتحادیه اروپا به رویترز گفت: اتحادیه اروپا به دنبال دستیابی به یک توافق جهانی با هدف جلوگیری از همه گیری های جدید است که این پیمان می تواند شامل ممنوعیت برپایی بازارهای حیات وحش و در نظر گرفتن مشوق هایی برای کشورهایی باشد که شناسایی ویروس یا سویه های جدید ویروس را گزارش می کنند.

به گزارش ایسنا، این مقام اتحادیه اروپا که از ذکر نام خود خودداری کرده، گفت: مذاکره کنندگان بین المللی برای اولین بار امروز (چهارشنبه) برای فراهم ساختن شرایط گفتگو به منظور دستیابی به یک معاهده احتمالی ملاقات خواهند کرد. هدف این است که تا ماه اوت به توافق اولیه برسیم.

با این حال، بروکسل تاکنون برای دریافت حمایت کامل از سوی ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ که برخی از آنها خواهان غیرالزام آور بودن هر گونه توافق هستند، با چالش مواجه بوده است.

بر اساس بیشتر نظریه های پذیرفته‌شده، همه‌گیری کووید-۱۹ با انتقال کروناویروس از حیوان آلوده به انسان در بازار حیات وحش ووهان در چین آغاز شد. اگرچه ابتدا پکن توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به دلیل اعلام سریع شناسایی ویروس جدید مورد تحسین قرار گرفت اما ایالات متحده همچنان مدعیست که چین، اطلاعات مربوط به منشاء احتمالی شیوع این بیماری را مخفی نگه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام اتحادیه اروپا گفت از جمله اقداماتی که اتحادیه اروپا می خواهد در این معاهده گنجانده شود، تعطیلی تدریجی بازارهای حیات وحش است. همچنین تشویق کشورها به گزارش کشف ویروس‌های جدید برای کمک به شناسایی سریع و جلوگیری از پنهان‌کاری ضروری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها