کد خبر: 536887
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۱:۲۲:۲۱
| |

راهکاری برای جلوگیری از خاموشی‌های مکرر تابستانی

نتایج تحقیقی جدید به رهبری اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا پیامدهای افزایش استفاده از تهویه مطبوع خانگی به دلیل تغییرات آب‌وهوایی را بررسی کرده است.

راهکاری برای جلوگیری از خاموشی‌های مکرر تابستانی
کد خبر: 536887
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۱:۲۲:۲۱

به گفته محققان اگر ظرفیت صنعت تهویه مطبوع افزایش پیدا نکند یا کارایی آن بهبود نیابد، این افزایش استفاده به علت تغییرات اقلیمی احتمالا باعث بروز خاموشی طولانی‌مدت در اوج گرمای تابستان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از انسان احتمالا در کمتر از یک دهه میانگین دمای جهانی را بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی‌ شدن افزایش خواهد داد و دما به احتمال زیاد تا پایان قرن بدون راهبردهای کاهش فوری از آستانه ۲ درجه سانتیگراد فراتر خواهد رفت.

در حالی که تحقیقات قبلی تاثیرات تخمینی گرمایش زمین را بر مصرف سالانه برق یا اوج بار روزانه برای مناطق یا شهرهای خاص بررسی کرده اما این اولین مطالعه‌ای است که تقاضای تهویه مطبوع مسکونی را در مقیاس بزرگ تجزیه و تحلیل می‌کند.

محققان اظهار کردند: بهبودهای تکنولوژیکی وسایل تهویه مطبوع خانگی و تامین سرمایش اضافی مورد نیاز برای دستیابی به سطوح راحتی در دنیایی که به‌ طور فزاینده گرم می‌شود برای جلوگیری از خاموشی‌های طولانی‌مدت ضروری است.

برای جلوگیری از خاموشی‌های مکرر تابستانی با توجه به استانداردهای دولتی موجود و افزایش تقاضای مورد انتظار به رشد راندمان یک تا هشت درصدی وسایل تهویه مطبوع مسکونی نیاز است.

بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن تغییرات آب‌وهوایی جهانی برای جلوگیری از خاموشی برق ناشی از افزایش استفاده از تهویه مطبوع باید به شرایط محلی نیز توجه کرد و اقدامات فوری برای ایجاد تعادل مناسب در آسایش مردم، زیرساخت‌های الکتریکی و الگوهای آب‌وهوایی انجام داد.

نتایج این مطالعه در مجله Earth’s Future منتشر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها