کد خبر: 536764
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۵۸:۲۵
| |

ابتلای ۹۳۶ نفر به کرونا در استان سمنان/ رکورد شکسته می‌شود

طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای ۹۳۶ نفر در استان سمنان مثبت شد.

ابتلای ۹۳۶ نفر به کرونا در استان سمنان/ رکورد شکسته می‌شود
کد خبر: 536764
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۵۸:۲۵

آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان نشان از رکوردشکنی‌های پی در پی ویروس کرونا و سویه جدید اومیکرون در هشت شهرستان این استان می‌دهد.

به گزارش مهر، طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای ۹۳۶ نفر در استان سمنان مثبت شده است ۳۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و ۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند. در پیک‌های قبلی کرونا در بیشترین آمار هیچ وقت تعداد تست‌های مثبت قطعی کرونا در استان از ۸۰۰ نفر بیشتر نشده بود آن هم در زمانی که غالب نقاط استان در شرایط قرمز بودند لذا این آمار جدید نشان از رکوردهایی است که یکی پس از دیگری شکسته می‌شوند.

در این بازه زمانی همچنین ۴۸۴ فرد مشکوک به کرونا نیز به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و ۹۰۴ نفر هم سرپایی مراجعه و برای دوران نقاهت به منزل راهی شدند.

به گفته مسئولان علوم پزشکی سمنان و شاهرود میزان و سرعت شیوع سویه اومیکرون بسیار بالا است اما درصد بستری‌ها نسبت به ابتلاء بسیار پایین‌تر از پیک‌های قبلی است اما این به معنای بی خطر بودن امیکرون نیست زیرا این سویه هم ریه‌ها را درگیر و باعث مرگ مردم می‌شود.

در ۲۴ ساعت اخیر دو نفر نیز مشکوک به کرونا در استان سمنان جان خود را از دست داده‌اند که نشان می‌دهد این بیماری همچنان در جامعه جولان و جان می‌گیرد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۵۳۵ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا و ۵۱۶ نفر مشکوک به کرونا در استان سمنان فوت کردند.

هم اکنون شاهرود در وضعیت نارنجی، گرمسار، دامغان و سمنان در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌های استان سمنان در شرایط زرد کرونایی هستند اما نکته این رنگ بندی این است که ۴۸ ساعت از آخرین اعلام رنگ بندی از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور گذشته و با این شیوع شدید امکان دارد که اکثر نقاط استان سمنان در شرایط قرمز باشند و این موضوع هنوز در آپدیت جدید سامانه ماسک ابلاغ نشده باشد.

واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توصیه‌های مهم برای مقابله با کرونا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها