کد خبر: 536299
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۷:۳۰:۱۳
| |

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

مشکل اراضی و منابع طبیعی روستاهای خوی در اسرع وقت حل و فصل شود

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: باید مشکلات روستاهای شهرستان خوی در بخش اراضی و منابع طبیعی در اسرع وقت حل و فصل شود.

مشکل اراضی و منابع طبیعی روستاهای خوی در اسرع وقت حل و فصل شود
کد خبر: 536299
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۷:۳۰:۱۳

عادل نجف زاده امروز 16 بهمن در جلسه ای که باحضور مردم روستاهای خوی و مدیران کل منابع طبیعی ،راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی  به میزبانی شهر فیرورق برگزار شد با بیان اینکه بعد از ۴۳ سال مردم غیور و زحمتکش روستاها با مشکلات عدیده در حوزه منابع طبیعی دست و پنجه نرم کنند، اظهار کرد: این مشکلات در بخش اراضی و  منابع طبیعی باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

کرامتی،رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلس اظهار کرد: منابع طبیعی با جهاد کشاورزی درخصوص حل مشکلات زمین ها و اراضی روستایی با  همکاری لازم را انجام دهد.

وی از تخصیص ۶۰ میلیارد بودجه نهر جاری به همت نماینده خوی خبر داد و گفت : این بودجه می تواند مشکلات حوزه تعداد زیادی از روستای در این مسیر را حل و فصل کند.

لوله گذاری سد آبگیر روستای زاویه سکمن آباد به طول ۳ کیلومتر از دیگر مصوبات این جلسه بود که رییس جهاد کشاورزی استان نسبت به اجرای آن از هفته آینده قول مساعد داد. 

موسوی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد : از نماینده  خوی تقاضا داریم که با رفع برخی موانع در سطح وزارتی دست مان را برای واگذاری اراضی به مردم روستاها باز بگذارد.

احمدوفایی نماینده و سخنگوی مردم فیرورق در این جلسه بابیان اینکه بدون اینکه اداره مسکن و شهرسازی به مردم فیرورق اطلاع دهد اقدام به خلع ید و گرفتن زمین های مردم نموده است، تصریح کرد : آیا انصاف است بدون رعایت موازین قانونی در پلاک اصلی ۳ که ۱۰۰ هکتار است سند ثبتی بنام پلاک اصلی صادر گردیده که بمنزله انتقال مال غیر است و این کار از لحاظ قانونی نادرست و خلاف قانون مالکیت و ثبت است. 

وی ادامه داد: اراضی موقوفه با شرایط وقف واقف ۴ دانگ به مالکیت زارع و ۲ دانگ در مالکیت متولی واقف به مردم واگذار گردیده و زارعین با انعقاد اجاره نامه بعنوان مستاجر مشغول کشت و زر هستند که در انتقال مالکیت و مالکیت اوقاف رعایت نشده و بصورت یکطرفه اقدام به تنظیم سند نموده اند. 

در پایان مقرر شد بر اساس نامه های در خواستی مردم فیرورق و روستاهای خوی مدیران کل مربوطه تمامی تلاش شان برای حل مشکلات مردم در کمترین زمان بکار گیرند تا این مشکلاتی که در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب بر اثر اهمال کاری و غفلت مسئولین گذشته و مربوطه بوجود آمده حل و فصل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها