کد خبر: 535960
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۴:۳۲:۴۸
| |

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

محدودیت‌های کرونایی در موج ششم متفاوت است

سخنگوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با توجه به اجرای واکسیناسیون سراسری در کشور شیوه اعمال محدودیت‌های کرونایی در موج ششم شیوع کرونا متفاوت از موج‌های قبلی است.

محدودیت‌های کرونایی در موج ششم متفاوت است
کد خبر: 535960
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۴:۳۲:۴۸

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  در حاشیه مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موج ششم کرونا در کشور آغاز شده و طبیعتا طی روزهای آتی باید محدودیت‌هایی برای جلوگیری از افزایش سرعت سرایت بیماری اعمال شود ، اما در موج ششم با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا روش‌های اعمال محدودیت‌های کرونایی تفاوت‌هایی دارد و تا حدودی تعدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد : یکی از تفاوت‌های اعمخال محدودیت در موج ششم مربوط به برپایی محافل و تجمعات فرهنگی و اجتماعی است که مقرر شد با ۲۰ درصد ظرفیت فضاها برقرار باشند. البته این سقف ظرفیت در برخی اظهارنظرهای شفاهی تا ۳۰ درصد هم اعلام و اجازه داده شده است ، اما در متن مصوبه ۲۰ درصد ظرفیت مد نظر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: این مصوبه برای مثال بابت اکران فیلم‌ در سینماها و برپایی سایر محافل فرهنگی و هنری در شرایط کرونایی کنونی صدق می‌کند. محدودیت‌ها برای فضاهای ورزشی نیز به همین روال است ، اما در برخی مسابقات خاص که پیش‌بینی شود جمعیت زیادی استقبال کنند ممکن است تصمیم‌های دیگری لحاظ شود که اخیرا برای یک مسابقه چنین تصمیمی گرفته شد. برای سایر مسابقات به همین شیوه ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی عمل خواهد شد.

شیراوژن درباره احتمال اعمال محدودیت اصناف و کسب و کارها با توجه به روند افزایشی آمارهای کرونایی در سراسر کشور نیز گفت: با توجه به این که اکثریت اصناف و مشاغل واکسیناسیون را انجام دادند فعلا تصمیمی برای ایجاد محدودیت در فعالیت اصناف و کسب و کارها نداریم ، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روال سابق و استفاده از ماسک در واحدهای صنفی الزامی است. در صورتی هم که نیاز به تصمیمات جدیدتر و جدی‌تری بود متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان این که ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون بابت اجرای محدودیت‌های بین شهری و استانی در موج ششم کرونا مصوبه‌ای نداشت، تصریح کرد: اگر با وضعیت بحرانی و فوق‌حاد مواجه شویم ممکن است چنین تصمیماتی گرفته شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: بنا بر مشاهدات و آمارها، سرایت‌پذیری این سویه از کرونا بسیار بیشتر نسبت به سویه‌های پیشین است. همین حالا تعداد بیماران سرپایی به شدت افزایش یافته است و احتمال دارد که در صورت کم‌توجهی جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌ها و تزریق دُز سوم واکسن آمارهای کرونایی ما در شاخص‌های مختلف از آمارهای موج پنجم نیز فراتر برود. شیراوژن ابراز امیدواری کرد که با رعایت مردم و جدی گرفتن تزریق دُز سوم واکسن ، کشور این موج را با کمترین مقدار آسیب‌ها و تلفات پشت‌سر بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها