شاهکار دیگری از دولت رئیسی/ تنها اردوگاه معلولان تخریب شد!

تنها اردوگاه فرهنگی آموزشی مناسب‌سازی شده ساحلی معلولان در استان مازندران تخریب شد.

شاهکار دیگری از دولت رئیسی/ تنها اردوگاه معلولان تخریب شد!
کد خبر: 535871
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۰۳:۰۱:۰۱

تنها اردوگاه فرهنگی آموزشی مناسب‌سازی شده ساحلی معلولان در استان مازندران تخریب شد. این مجموعه حدود ۴۸ سال قدمت دارد و تنها اردوگاه فرهنگی آموزشی مناسب‌سازی شده ساحلی، برای معلولان در ایران است که در آنجا دوره‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

به گزارش میدان، این اردوگاه پس از آن تخریب شد که رئیس دولت ابراهیم رئیسی، در سفر اخیرش به گیلان، دستور «آزادسازی» سواحل خزر را داد که بر طبق آن، ساخت و سازهای واقع در حریم ۶۰ متری دریا را باید تخریب شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی خبر داده که این اردوگاه ساخت و ساز کنار ساحل نداشته است و آن بخشی از کنار ساحل که تخریب شده، درحقیقت مسیرهایی بوده که برای دسترسی برای معلولان مناسب‌سازی شده بود.

همچنین مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در این باره گفته «زمانی می‌توان تنها اردوگاه مناسب‌سازی شده معلولان را تخریب کرد که دسترسی معلولان به تمام نقاط ساحل و هتل‌ها و معابر منتهی به سواحل برای ‌آنها مناسب‌سازی شود.»

به نظر می‌رسد که ذهنیتی که بر سیاست‌گذاران و مجریان قانون حاکم است، افراد دارای معلولیت را به عنوان اعضایی از جامعه انسانی نمی‌پذیرد. مثلا چندی پیش معاون توانبخشی سازمان بهزیستی معلولان را «سربار» جامعه و خانواده خوانده بود و شهرداری تهران در حالی که با رشد ۵۱ درصدی لایحه بودجه را به شورای شهر فرستاد که اعتبارات لازم برای مواردی ضروری هم‌چون بهسازی معابر جهت تردد معلولان و سالمندان را به طور کامل حذف کرد.

معلولان بارها تجمعاتی اعتراضی علیه شرایط نامناسب خود، از جمله اجرایی‌نشدن کامل قانون حمایت از حقوق معلولان برپا کرده‌اند؛ قانونی که با وجود کاستی‌های بسیار، می‌تواند حداقلی از خواسته‌های قانونی معلولان را تامین کند. این قانون به مسائلی مانند خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، مناسب‌سازی، کارآفرینی و اشتغال، حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی می‌پردازد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها