کد خبر: 535432
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۹:۱۱:۳۹
| |

دستگیری عامل اصلی و 50 عضو یک شرکت هرمی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری عامل اصلی راه‌اندازی یک شرکت هرمی و 50 عضو این شرکت با اقدام هوشمندانه مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

دستگیری عامل اصلی و 50 عضو یک شرکت هرمی در اصفهان
کد خبر: 535432
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۹:۱۱:۳۹

محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهارداشت: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود دریافتند زنی به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی شرکت بازاریابی شبکه‌ای در شهر اصفهان کرده که در بررسی‌ها و استعلام‌های انجام شده متوجه شدند این شرکت فاقد هرگونه مجوز قانونی است.

​به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: در ادامه تحقیقات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد، فعالیت این شرکت نیز به صورت هرمی بوده و با فراهم کردن اختلاط بین زنان و مردان در محل شرکت نسبت به عضوگیری آنان برای انجام فعالیت هرمی اقدام می‌کند.

میرحیدری بیان کرد: موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و مأموران پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی از محل شرکت مذکور بازدید کرده و ۵۰ نفر از اعضای این شرکت که بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت شئونات اسلامی در محل حاضر بودند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از پلمب این شرکت با حکم مقام قضایی خبر داد و گفت: در همین رابطه عامل اصلی راه‌اندازی شرکت هرمی مذکور نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت هرمی جرم بوده و برابر قانون با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند برخورد می‌شود، عنوان کرد: عده‌ای در قالب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای اقدام به فعالیت‌های هرمی کرده و با فریب دادن افراد و به بهانه دریافت سودهای کلان و پولدار شدن در کمترین مدت سرمایه‌های اعضا را از آن‌ها گرفته و زندگی‌شان را تباه می‌کنند.

میرحیدری با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌کنیم هرگز فریب تبلیغات گمراه کننده این گونه شرکت‌ها را نخورند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که در فعالیت‌های هرمی تنها سرشاخه‌ها و افراد اصلی شرکت سود می‌برند و زیرمجموعه‌ها سرمایه‌های خود را در مدت کمی از دست داده و ضرر و زیان‌های مالی زیادی را متحمل می‌شوند و دیگر سرمایه‌هایشان را نمی‌توانند به دست بیاورند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها