کد خبر: 535409
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۵:۲۹
| |

استاندار همدان:

ثبت جهانی هگمتانه پیگیری خواهد شد

استاندار همدان گفت: با مساعدت مقامات کشوری، ثبت جهانی هگمتانه پیگیری و انجام خواهد شد.

ثبت جهانی هگمتانه پیگیری خواهد شد
کد خبر: 535409
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۵:۲۹

علیرضا قاسمی فرزاد دوشنبه در جمع استانداران کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور وزیر کشور و معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: صنعت، معدن و کشاورزی محدودیت‌های در کشور دارد که حل و رفع آن‌ها زمان‌بر و هزینه بردار است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنعت گردشگری در کشور فراهم است که می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد، اظهار کرد: در حوزه گردشگری، آثاری وجود دارند که هرچقدر هم مشمول زمان شوند به ارزش و قیمت آن‌ها افزوده خواهد شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان، یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی دنیا، یکی از شگفتی‌های جهان است که بی‌نظیر است، ادامه داد: اثر دیگری همچون تپه هگمتانه، با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز ثبت جهانی نشده که طی پیگیری‌های انجام شده، وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری‌و صنایع دستی، قول مساعدت داده‌اند تا در سال جاری ثبت جهانی تپه هگمتانه انجام شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه برخی کشورهای خارجی که فاقد آثار تاریخی و فاخر هستند، از طریق طالبان و داعش به دنبال نابود کردن و از بین بردن آثار تاریخی دیگر کشورها هستند، تصریح کرد: فراوانی آثار تاریخی و تمدنی استان همدان، توجه مسئولان و مقامات عالی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: از میراث فرهنگی درخواست می‌شود به مراکز تمدنی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان از این میراث گران‌بهای نهایت استفاده را کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که اعتبار مناسب و درخوری، برای آثار تاریخی و تمدنی استان‌ها در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اعتبارات میراث فرهنگی با وظایف محوله تناسب ندارد و ضرورت دارد در این مورد اقدامات لازم انجام شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: غرب کشور با توجه به نقشی که در ایام دفاع مقدس داشته، مستحق است تا زمینه‌های گردشگری و اعتبارات لازم در این مناطق فراهم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها