کد خبر: 535022
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۴:۵۷:۵۲
| |

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان :

بستری کودکان مبتلا به کرونا در مازندران رو به افزایش است

سیمین بابایی گفت : نوع کنونی و غالب ویروس کرونا در مازندران اومیکرون است که به سرعت در حال گسترش است.

بستری کودکان مبتلا به کرونا در مازندران رو به افزایش است
کد خبر: 535022
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۴:۵۷:۵۲

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:کودکان به علت عدم تزریق واکسن بیشتر در معرض خطر قرار دارند و میزان بستری کودکان در این سویه بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

به گزارش ایرنا، سیمین بابایی روز شنبه  با هشدار به مردم در باره قدرت بالای سرایت سویه اومیکرون بویژه در مازندران و شیوع گسترده آن طی روزهای اخیر ، افزود : نوع کنونی و غالب ویروس کرونا در مازندران اومیکرون است که به سرعت در حال گسترش است.

وی توضیح داد : میزان افزایش مراجعه بیماران سرپایی مشکوک ابتلا به کرونا طی یک هفته گذشته در مازندران بیش از ۲۰۰ درصد بوده که خودش را در آمار بستری ها هم نشان داده که به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد : افزایش شهرستان های دارای وضعیت زرد و تغییر سریع رنگ برخی شهرستان از زرد به نارنجی هم نشان می دهد که مازندران وارد پیک ششم کرونا شده است و مهار وضعیت کنونی به هوشیاری تک تک شهروندان نیاز دارد.

مازندران از دوشنبه هفته پیش با تغییر رنگ شهرستان عباس آباد به زرد وضعیت کاملا آبی را از دست داد. چهارشنبه هفته گذشته چهار شهرستان دیگر هم به وضعیت زرد رسیدند و روز جمعه گذشته هم علاوه بر افزایش وضعیت زرد به ۱۳ شهرستان ، رنگ کرونایی ۲ شهرستان هم نارنجی شد. 

وی با بیان اینکه  عادی انگاری کماکان بزرگ ترین معضل مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان است ، گفت : راه حل  جلوگیری از ورود به وضعیت قرمز تنها رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا است.

دکتر بابایی هرگونه تجمعی را برابر با ابتلای ۱۰۰ درصدی به کرونا دانست و اظهار داشت : اومیکرون علائمی شبیه سرما خوردگی دارد و به همین علت جدی گرفته نمی شود و فرد مبتلا به راحتی با دیگران در ارتباط خواهد بود و ویروس بین افراد منتشر می شود.

وی توضیح داد : این بار با ویروسی رو به رو هستیم که ماندگاری بیشتری دارد و همزمان با سرایت اومیکرون شیوع آنفلوانزا نیز در استان وجود دارد که اوضاع کنترل بیماری را وخیم تر می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه بیشترین ابتلا مربوط به افرادی است که اصلا واکسن دریافت نکرده اند، گفت : میزان ابتلا در کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده اند کمتر و برای دریافت کنندگان دز سوم بسیار ضعیف تر است.

وی با بیان اینکه اومیکرون در حال حاضر واکسن نزده ها و کودکان را هدف قرار داده است ، افزود : از امروز کودکان ۹ الی ۱۲ سال می توانند برای دریافت واکسن های سینوفارم و پاستوکوک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

بر اساس آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک که روز گذشته منتشر شد ۲ شهرستان سوادکوه، رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند . هم اکنون ۱۳ شهرستان مازندران وضعیت زرد و هفت شهرستان وضعیت آبی کرونایی دارند.

 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۱۵ بیمار جدید به ۴۱۶ نفر رسید. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها