رنگ کرونایی مازندران یکپارچه آبی شد

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز شنبه اعلام شد نقشه کرونایی استان مازندران سراسر آبی شد.

رنگ کرونایی مازندران یکپارچه آبی شد
کد خبر: 531003
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۵:۴۹

براساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک اکنون همه ۲۲شهرستان استان  مازندران  در رنگ بندی کرونایی آبی هستند . طبق این ارزیابی شهرستان رامسر که به عنوان تنها شهرستان مازندران  در نقشه کرونایی در وضعیت زرد قرار داشت در نقشه امروز آبی شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان  رامسر در تاریخ ۱۶ مهر ماه به عنوان آخرین شهرستان مازندران پس از پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا از رنگ نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده بود ولی در حال حاضر پس از گذشت سه ماه از وضعیت خطر متوسط کرونایی خارج و وارد وضعیت کم خطر کرونایی شد.

طبق ارزیابی اپلیکیشن ماسک  شهرستان‌های آمل، بابل، بابلسر، میاندورود، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، کلاردشت، عباس آباد، نوشهر، چالوس، نور ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و تنکابن نیز که پیش از این در وضعیت آبی قرار داشتند در همان وضعیت باقی ماندند به این ترتیب تمام شهرستان های استان مازندران  آبی شد.

این نقشه رنگ بندی تنها براساس روند بستری است. رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۵ بیمار جدید به ۲۶۰ نفر رسید که از این تعداد ۶۹ بیمار بدحال  در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند. در طی شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

در حالی امروز نقشه کرونایی مازندران یکپارچه آبی شده است که جانشین رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونای مازندران  از خطر موج ششم کرونا در استان خبر داد و گفت: در روزهای گذشته با افزایش مبتلایان زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا در این استان به صدا درآمده است.

علی شیرازی افزود : بر اساس آمارهایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ارائه دادند، روند شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفته و یکی از دلایل عمده افزایش ابتلا به این ویروس خطرناک، عادی‌انگاری و کاهش چشمگیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گفته وی رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در مازندران به زیر ۴۵ درصد رسیده است که با توجه به شیوع اومیکرون در استان می تواند مازندران را با پیک ششم کرونا روبرو کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها