کد خبر: 534845
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۲۰:۱۵:۰۳
| |

دولت مردمی برای بهره‌برداری از سایت نفتی سردار جنگل اقدام کند

استاندار گیلان سایت نفتی سردار جنگل را یک ظرفیت بالقوه در گیلان برشمرد و گفت: این سایت توان تولید و صادرات دو و نیم میلیون بشکه نفت را دارد لذا امیدوارم در دولت مردمی این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد.

دولت مردمی برای بهره‌برداری از سایت نفتی سردار جنگل اقدام کند
کد خبر: 534845
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۲۰:۱۵:۰۳

اسدالله عباسی امشب در جلسه شورای اداری گیلان در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه حضور رئیس جمهور به گیلان باعث خیر و برکت در این استان می‌شود‌، اظهار کرد: مردم گیلان این ‌حضور را به دلیل علاقه‌مندی به رئیس جمهور مردمی و به جهت رویکرد و اهتمام به توسعه عدالت و فساد ستیزی بسیار مقدم شمرده و به حل مشکلات گیلان امیدوار هستند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به وجود محرومیت در استان گیلان گفت: مردم گیلان امیدوار هستند تا بعد از سفر رئیس جمهور به گیلان بخشی از غبار محرومیت از این استان برطرف بشود زیرا فقر در این استان زیر پوشش سبز آن مخفی شده است‌.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره استفاده از جوانان انقلابی در پست‌های مدیریتی در گیلان افزود: در این استان و در پست‌های مدیریتی از جوانان پرشور و انقلابی و مؤمن برگزیده و در انتخاب خادمان ملت بسیار با دقت عمل کردیم.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت وضعیت پسماند در گیلان بیان کرد: روزانه دوهزار تن زباله در گیلان تولید و در این راستا طرح جامع مدیریت پسماند تصویب شده است اما برای اجرا نیازمند تأمین ۲۰ میلیون دلار اعتبار از سوی دولت است.

وی فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی را یک معضل در گیلان دانست و افزود: فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی به یک‌ معضل مبدل شده و بالای ۷۰ درصد شهر و روستاهای گیلان فاقد فاضلاب است ک به دلیل نبود سیستم فاضلاب، این پساب‌ها وارد رودخانه و اراضی کشاورزی شده و برای ساماندهی آن ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته استاندار گیلان مسئله فاضلاب شهر رشت مهم‌ترین درخواست مردم شهر باران بوده و برای تکمیل آن به چهار هزار و ۴۰۰ میلباد تومان اعتبار نیاز است.

عباسی با ابراز نگرانی از وضعیت تأسف‌بار زیست محیطی در تالاب انزلی بیان کرد: تالاب انزلی یک مکان گردشگری مهم  و زیستگاه حیوانات و پرندگان است لذا از دولت درخواست تشکیل یک کمیته ملی در برای احیای تالاب انزلی، رودخانه زرجوب، گوهررود و پسماند سراوان را دارم.

وی با اشاره به وجود ۶۰۸ پروژه نیمه تمام در استان گیلان تصریح کرد: متأسفانه بسیاری پروژه‌ها در  گیلان ناتمام است که برای تکمیل آنان به چیزی حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه رشت-قزوین افزود: بر اساس آخرین آمار این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

عباسی اتصال راه آهن رشت-کاسپین را یکی از آرزوهای دیرینه مردم گیلان دانست و بیان کرد: ۵۳ کیلومتر از آزاد راه رشت-قزوین باقی مانده و برای تکمیل آن‌ بر اساس آمار به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است‌که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از شغل‌های اساسی و مهم مردم گیلان است، تصریح کرد: در گیلان ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد ولی در سالیان گذشته به علت کمبود آب با خشکسالی مواجه شده و کشاورزان بخشی از محصولات خود را از دست دادند به این منظور از دولت انتظار کمک دارند.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه پنجمی گیلان در حوزه بلایای طبیعی گفت: گیلان در بلایای طبیعی جزو پنج استان نخست کشور است که به دلیل این اتفاقات تأسیسات حیاتی، دولتی و دامی از بین می‌رود.

عباسی با درخواست از رئیس جمهور در خصوص رسیدگی به فرسودگی تعدادی از بیمارستان‌های گیلان بیان کرد: تعدای از بیمارستان‌های گیلان از جمله پورسینا، رازی و شفا فرسوده است و  برای تجهیز و تکمیل نیار به توجه ملی دارد لذا درخواست مردم از دولت این است تا بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه لاکان به بیمارستان اورجینال تبدیل شود.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای واحدهای تولیدی در گیلان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۹۰۵ واحد راکد در گیلان ۳۳۰ واحد فعال شد و کارگران به کارهای خود بازگشتند.

به گفته استاندار گیلان یک‌هزار و ۷۲ طرح نیمه تمام اقتصادی در این استان وجود دارد که اگر به بهره‌برداری برسد بسیاری از مشکلات استان برطرف می‌شود. 

عباسی هدف دولت در گیلان را رسیدن به صادرات دو میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی دانست و تصریح کرد: کاهش اتکا به نفت در گیلان مورد توجه قرار گرفته و با اتصال راه آهن رشت به کاسپین و تکمیل کریدور شمال به جنوب روند افزایش صادرات در گیلان رو به رشد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت احیای کارخانه صنایع ابریشم گفت: کارخانه ابریشم صومعه‌سرا راه‌اندازی شد اما مواد اولیه ندارد و به این منظور باید با ارائه تسهیلات مواد اولیه برای این کارخانه تهیه شود.

استاندار گیلان سایت نفتی سردار جنگل را یک ظرفیت بالقوه در گیلان برشمرد و بیان کرد: این سایت توان تولید و صادرات دو و نیم میلیون بشکه نفت را دارد لذا امیدوارم در دولت مردمی این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها