کد خبر: 534807
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۶:۴۸:۰۲
| |

ظرفیت ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی در حسن آباد وجود دارد

بار مشکلات پایتخت بر دوش فشافویه

بخشدار فشافویه گفت: در بخش فشافویه ۹ ماه آفتابی داریم که ظرفیت بسیار قابل توجهی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی است و امکان حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صورت تجهیز زیرساخت‌ها در این زمینه وجود دارد.

ظرفیت ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی در حسن آباد وجود دارد
کد خبر: 534807
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۶:۴۸:۰۲

کریم رئوف بخشدار فشافویه ظهر امروز در جمع اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اهمیت اجرای اقدامات عمرانی در بخش فشافویه اظهار کرد: فشافویه یکی از بخش‌های وسیعی است که علاوه بر مشکلات متعدد دارای ظرفیت‌های ارزشمندی از جمله بزرگترین شهرک صنعتی غرب آسیا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، منطقه ویژه اقتصادی و غیره است.

به گزارش فارس، وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر در حال آماده‌سازی است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۵ سال آینده امکان راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

بخشدار فشافویه ادامه داد: حوزه سرزمینی فشافویه بستر وسیعی است که در آخرین سرشماری حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت برای آن در نظر گرفته شده است اما در حال حاضر در حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت داریم.

رئوف تصریح کرد: سهمیه بخش فشافویه شهرستان ری بر اساس جمعیت سال ۹۵ و بدون احتساب اتباع تعیین می‌شود که با وجود رشد جمعیت و نیز جمعیت کارکنان صنایع مربوط به شهرک صنعتی شمس آباد پاسخگوی نیاز این بخش از شهرستان نیست.

وی با اشاره به اینکه احداث مرکز پسماند هوشنگ آباد بیش از ۱۰ سال است که تصویب شده ابراز داشت: مرکز پسماند هوشنگ آباد پروژه‌ای ملی است و از آنجا که در اطراف بخش فشافویه صنایع گوناگونی در حال فعالیت هستند که برخی نیز ضایعات خطرناکی دارند، ضرورت وجود مرکز پسماند صنعتی وجود دارد.

بخشدار فشافویه ادامه داد: پیش از این پسماندهای صنایع در داخل شهرک صنعتی یا همجوار با بخش فشافویه در محیط رها می‌شد اما با وجود این مرکز امکان دفع و بی‌خطر سازی آن وجود دارد.

رئوف با تأکید بر اینکه ظرفیت ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی در فشافویه وجود دارد عنوان کرد: در بخش فشافویه ۹ ماه آفتابی داریم که ظرفیت بسیار قابل توجهی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی است و امکان حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صورت تجهیز زیرساخت‌ها در این زمینه وجود دارد.

بخشدار فشافویه درخصوص تشکیل کارگروه رسانه در شورای شهرستان ری اظهار کرد: تشکیل این کارگروه کار بسیار مبارکی است و امیدوار هستیم با ادامه فعالیت خبرنگاران در این کارگروه، مشکلات مردم پیگیری و رفع شود.

رئوف با اشاره به مشکلات بخش فشافویه بیان کرد: شهرستان ری و بخش فشافویه بسیاری از مشکلات پایتخت را به دوش می کشند لذا از شهرداری تهران برای حل این مشکلات مطالبه داریم و انتظار می رود توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.

وی مهمترین مشکل بخش فشافویه را آب شرب دانست و افزود: استاندار تهران و فرماندار ری پیگیری های زیادی در این خصوص انجام دادند که رسانه ها نیز می توانند با مطالبه گری و انعکاس رویدادها، کمک حال خوبی در حل مشکل آب شرب و آب کشاورزی این بخش باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها