جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس :

تحریم‌های آمریکا، ایران را در تهیه واکسن کرونا با مشکلاتی مواجه کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های آمریکایی‌ها با رویکردی ضد انسانی و حقوق بشری باعث شد تا ایران در ابتدای مسیر مقابله با کرونا در تهیه واکسن با مشکلاتی مواجه شود.

تحریم‌های آمریکا، ایران را در تهیه واکسن کرونا با مشکلاتی مواجه کرد
کد خبر: 534371
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۶:۱۳:۳۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های آمریکایی‌ها با رویکردی ضد انسانی و حقوق بشری باعث شد تا ایران در ابتدای مسیر مقابله با کرونا در تهیه واکسن با مشکلاتی مواجه شود.

به گزارش تسنیم، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ایو گروشتن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان لوکزامبورگ به صورت مجازی(وبینار) گفتگو و تبادل نظر کرد.

جلال‌زاده در این نشست مجازی با اشاره به نقش پارلمان‌ها در توسعه روابط بین کشورها، گفت: پارلمان‌های جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ با تعامل و همکاری می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط بین دو کشور ایفا کنند.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای چشمگیری دست پیدا کرده‌اند و ایجاد و تقویت همکاری‌های میان شرکت‎های دانش‌بنیان دو کشور می‌تواند یکی از زمینه‌های روابط فی‌مابین باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه بیماری کرونا را بحرانی جهانی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ناعادلانه توانسته است با واکسیناسیون گسترده‌ای بر مشکلات این حوزه فائق بیاید.

جلال زاده در همین بخش تصریح کرد: تحریم‌های آمریکایی‌ها با رویکردی ضد انسانی و حقوق بشری باعث شد تا جمهوری اسلامی در ابتدای مسیر مقابله با کرونا در تهیه واکسن با مشکلاتی مواجه شود که انتظار داریم لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا در این زمینه با این کشور همراهی نکنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، تاکید کرد: همکاری اتاق‌های بازرگانی و مجموعه‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ زمینه‌ساز توسعه تعاملات دو کشور خواهد شد.

ابوالفضل عموئی نیز در این نشست مجازی با اشاره به توافق برجام و روند آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ناعادلانه، فداکارانه در این توافق بین المللی باقی ماند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات وین، سیاست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را روشن دانست و تصریح کرد: خواسته دقیق جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات لغو کامل تحریم‌ها بوده و دولت جدید آمریکا نیز اذعان دارد که سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده است اما همچنان به دنبال ادامه تحریم‌ها است و همین موضوع روند مذاکرات را طولانی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، احیا و پایداری توافق برجام را هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین دانست و تاکید کرد: اگر اراده‌ای جدی و عملی از سوی آمریکا و اروپا در لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام باشد، توافق نهایی به سرعت حاصل می‌شود.

گلرو: حقوق بشر و مبارزه با تروریسم دو محور مهم تعامل میان ایران و لوکزامبورگ

عباس گلرو نیز در این نشست مجازی با اشاره به اهمیت مجالس در تقویت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ، گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در تقویت روابط بین مجالس و توسعه همکاری‌های بین دو کشور برعهده دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود بین دو کشور، تصریح کرد: با توسعه تعاملات و برگزاری‌ نشست‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توان زمینه ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ را فراهم آورد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه منطقه‌ای لوکزامبورگ و جمهوری اسلامی ایران در دو قاره آسیا و اروپا، خاطرنشان کرد: موضوع حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از مباحث‌ حائز اهمیتی هستند که می‌تواند محور تعاملات فیمابین در زمینه مسائل منطقه‌ای باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان لوکزامبورگ: آمریکا باعث شد اعتماد به توافقات بین‌المللی به سخره گرفته شود

ایو گروشتن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان لوکزامبورگ، نیز در این نشست مجازی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بحث واکسن را غیرانسانی دانست و تاکید کرد: مسائل انسانی چون واکسیناسیون در شرایط همه‌گیری کرونا را نباید سیاسی کنیم و امیدواریم با لغو تحریم‌ها و همکاری کشورها، بر این ویروس فائق آییم.

وی اقدام ترامپ در خروج از برجام را غیرقابل درک دانست و تصریح کرد: این اقدام آمریکا باعث شد تا اعتماد به توافق‌های بین‌المللی به سخره گرفته شود چراکه معاهدات برمبنای اعتماد و عمل طرفین به تعهدات است.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان لوکزامبورگ با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی برسد، عنوان کرد: اعضای اروپایی حاضر در مذاکرات وین به دنبال دستیابی به توافق و رفع تحریم‌ها هستند.

گروشتن با استقبال از پیشنهاد برگزاری نشست‌ اتاق‌های بازرگانی و تیم‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد تا این تعاملات به گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ در عرصه‌های تجاری منجر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها