یونیسف اعلام کرد:

خسارات جدی تعطیلی مدارس در دوران همه‌گیری

یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) اعلام کرد:‌ تعطیلی مدارس ناشی از همه گیری کووید-۱۹ منجر به خسارات آموزشی تقریبا جبران ناپذیری در میان کودکان سراسر جهان می شود.

خسارات جدی تعطیلی مدارس در دوران همه‌گیری
کد خبر: 534286
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۰:۵۸:۵۰

بنابر اعلام یونیسف (UNICEF) بیش از ۶۱۶ میلیون دانش آموز همچنان تحت تاثیر تعطیلی کامل یا نسبی مدارس قرار دارند.

به گزارش ایسنا، در بسیاری از کشورها، این اختلالات علاوه بر محروم کردن میلیون‌ها کودک از فرصت کسب مهارت‌های اولیه، سلامت روان دانش‌آموزان را نیز تحت تاثیر قرار داده، آنها را در معرض خطر بیشتر سوء استفاده قرار داده و حتی بسیاری از آنها را از دسترسی به منبع منظم تغذیه محروم می کند.

"رابرت جنکینز"، مدیر آموزش یونیسف در بیانیه‌ای گفت: به سادگی، ما به مقیاس تقریبا جبران ناپذیر محرومیت تحصیل کودکان نگاه می‌کنیم. تنها بازگشایی مدارس کافی نیست و لازم است بازیابی آموزش از دست رفته نیز حمایت شود.

یونیسف: تا حد امکان از تعطیلی مدارس اجتناب شود

صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: کاهش یادگیری به دلیل تعطیلی مدارس موجب شده تا ۷۰ درصد از کودکان ۱۰ ساله قادر به خواندن یا درک یک متن ساده نباشند. این رقم در کشورهای با درآمد کم و متوسط نسبت به پیش از شیوع همه گیری کووید-۱۹ حدود ​​۵۳ درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال، در اتیوپی، کودکان فقط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دروس ریاضی را در سال تحصیلی عادی در دبستان یاد می‌گرفتند.

همچنین ترک تحصیل هم مشکل دیگری است. در آفریقای جنوبی، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانش آموز بنابر گزارش های منتشر شده در فاصله مارس ۲۰۲۰ و ژوئیه ۲۰۲۱ به طور کلی ترک تحصیل کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، علاوه بر افزایش سطح اضطراب و افسردگی در میان کودکان و جوانان ناشی از همه‌گیری، تعطیلی مدارس همچنین به این معنی است که بیش از ۳۷۰ میلیون کودک در سراسر جهان از وعده‌های غذایی توزیع شده در مدرسه نیز محروم شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها