کد خبر: 533746
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۹:۳۳:۱۷
| |

احمدی سنگری، نماینده مردم رشت:

با توجه به سفر استانی رئیس‌جمهور به گیلان، زبان گویای مطالبات مردمی خواهم بود/ زهرآبه‌های سراوان جان گیلان را به خطر انداخته است

در این هفته سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهوری را به استان گیلان خواهیم داشت. از این رو به بررسی مشکلات استانی پرداختیم و به همین جهت گفت‌و‌گویی داشتیم با محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی، که مشروح آنرا می‌خوانید

با توجه به سفر استانی رئیس‌جمهور به گیلان، زبان گویای مطالبات مردمی خواهم بود/ زهرآبه‌های سراوان جان گیلان را به خطر انداخته است
کد خبر: 533746
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۹:۳۳:۱۷

در این هفته سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهوری را به استان گیلان خواهیم داشت. از این رو به بررسی مشکلات استانی پرداختیم و به همین جهت گفت‌و‌گویی داشتیم با محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی، که مشروح آنرا می‌خوانید:

*در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که باید به آن پرداخته شود را چه می‌دانید؟  

رسیدگی به وضعیت سراوان و دفن غیر اصولی زباله که فقط شامل سراوان نیست و در بخش‌های دیگری هم از استان گیلان مشاهده می‌شود، مهم‌ترین نکته است زیرا بحث دفن زباله ارتباط مستقیم با سلامت انسان‌ها، حیوانات و گونه‌های گیاهی دارد و امروز خطر آلودگی آب و خاک توسط زهرآبه‌های سراوان به تهدیدی جدی بدل شده است که نیاز به عظمی ملی دارد تا هر چه سریعتر به حل آن بپردازیم. 

مردم شهر رشت از آلودگی رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب در عذاب هستند و ما به عنوان نمایندگان آن‌ها باید مطالبات آن‌ها را به گوش ریاست محترم جمهور برسانیم و برای این حل مشکلات که جان و سلامتی همشهریان‌مان را تهدید می‌کند تلاش کنیم. 

باید در نظر داشته باشیم فقط بیان مشکلات کافی نیست امروز ما نیازمند پیگیری دقیق، توسط مسئولین استانی هستیم تا زمان مرتفع شدن این چالش‌ها نباید پیگیری‌ها هم قطع شود همچنین ارائه راه‌حل‌های اصولی و کارشناسی نیز لازم و ضروری است. 

*مهم‌ترین پروژ‌هایی که نیمه تمام مانده و در سفر ریاست جمهوری به گیلان با ایشان در میان خواهید گذاشت کدام است؟ 

اتمام پروژه راه آهن رشتکاسپین که از دولت قبل باقی مانده است و اتصال راه‌آهن به آستارا از مهم‌ترین پروژه‌های استانی هستند. همچنین اتمام آزاد راه قزوینرشت که ۸ کیلومتر آن در رودبار ناتمام مانده نیز یکی از مواردی است که باید به آن پرداخته شود تا این پروژه‌ها که سال‌هاست مغفول مانده به اتمام برسند. 

*در حوزه صنعت چه مواردی است که شما فکر می‌کنید نیاز به پیگیری و رسیدگی دارد؟ 

ما در حوزه صنعت، کارخانه و صنایع نیمه‌تعطیلی و یا ورشکسته‌ای داریم که نیازمند رسیدگی هستند و البته در زمانی که آقای رییسی، رئیس قوه قضاییه بودند و به استان گیلان سفر کردند دستور رسیدگی دادند ‌ پیشرفت‌هایی هم حاصل شد اما باید در نظر داشت هر چه بیشتر صنایع مورد توجه قرار گیرند، اشتغال بهبود پیدا می‌کند و جوانان متخصص ما در استان، همینجا مشغول به‌کار می‌شوند و مهاجرت به استان‌های مجاور و تهران کمتر خواهد شد. حضوز جوانان متخصص در استان و بکار گیری آنها در مشاغل مختصص هم باعث رونق اقتصادی خواهد بود و هم به اشتغال کمک شایانی می‌کند. 

*در پایان اگر نکته دیگری هست، توضیح دهید.

یکی از مواردی که سال‌هاست مغفول مانده، موضوع زمین‌های اوقافی در استان گیلان است که در همه شهرها به چشم می‌خورد و امروز به مشکلی بزرگ برای مردم تبدیل شده است و به نظر من باید هر چه سریعتر به آن پرداخته شود تا راه‌حل مناسبی که همراه با آرامش و آسایش برای همشهریان‌مان باشد پیدا شود و من امیدوارم با حضور جناب رییس جمهور در گیلان بتوانیم زبان گویای مردم باشیم و مشکلات و مطالبات‌شان را به خوبی منتقل کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها