ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به لرستان:

باید از رنج بیکاری در لرستان کاسته شود

رئیس جمهور گفت: لرستان جوانان تحصیل کرده بیکار بسیاری دارد که باید از رنج بیکاری این استان کاسته شود.

باید از رنج بیکاری در لرستان کاسته شود
کد خبر: 526095
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد شهدای پرستار، شهدای خدمت به مردم و 6 هزار و 3000 شهید استان افزود: پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری در لرستان داریم که از بیکاری رنج می برند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: این استان ظرفیت آب، خاک، کشاورزی ،معدن و گردشگری دارد ولی بیکاران آن فراوان هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی می کنیم، برای بخشی از موانع و مشکلات در استان تصمیم و برخی نیز در تهران پیگیری می کنیم تا رنج بیکاری در لرستان را کم کنیم و ظرفیت های بسیار بکار گرفته و احیا شود.

رییسی افزود: برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی هست در لرستان وجود دارد و با وجودی که ظرفیت های زیرساختی خوبی دارد اما برخی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و برخی تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین در جلسات شورای اداری، نمایندگان اقشار و بخشی از سفر که سرکشی از واحدهای تعطیل و نیمه

تعطیل است تلاش می شود از مشکلات استان کاسته شود.

رییس جمهور گفت: لرستان با وجود بهره مندی از مواهب مختلف اما نیاز بسیاری که به کار دارد که این شرایط به شدت ما را رنج می دهد.

رییسی اضافه کرد: توفیقی است که امروز در جمع مدیران و مردم عزیر لرستان باشیم که البته شرایط کرونایی مانع می شود در اجتماع مردمی شرکت کنیم ولی دوست داشتم مردم با صفا، با وفا، ولایتمدار و مخلص لرستان را ببینم.

وی افزود: ایثارگران لرستانی در دوران دفاع دفاع مقدس مردانه مقابل دشمن ایستادند و پشتیبان جدی بودند.

رییسی امروز جمعه 19 آذر در یازدهمین سفر استانی خود وارد لرستان شده است و وزرای جهاد کشاورزی، نیرو ، صنعت ، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری وی همراهی می کنند.

وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور به شهرستان های استان خواهند رفت که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر در برنامه کاری سفر هیات دولت به لرستان اعلام شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته وارد لرستان شده و امروز برنامه هایی در مرکز استان خرم آباد خواهند داشت.

به گفته فرهاد زیویار استاندار لرستان حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری از برنامه های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی است و وزیران نیز به عنوان نماینده دولت به شهرستان های استان سفر می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها