در هایلایت «اعتمادآنلاین» ببینید:

ایربگ‌هایی که باز نشدند؛ توجیه خودروسازان، انتقاد مسئولان

حوالی ساعت ۷ صبح ۲۰ دی، تصادفی زنجیره‌ای در محور بهبهان در جنوب کشور رخ داد که در نهایت ۵ فوتی و ۴۱ مصدوم بر جای گذاشت. اما با گذشت ده روز از این حادثه همچنان پیگیری‌ها در مورد علت اصلی آن ادامه دارد.

کد خبر: 533417
|
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

حوالی ساعت ۷ صبح ۲۰ دی، تصادفی زنجیره‌ای در محور بهبهان در جنوب کشور رخ داد که با برخورد 59 دستگاه خودرو در نهایت ۵ فوتی و ۴۱ مصدوم بر جای گذاشت. جاده‌ ناهموار،‌ شرایط آب و هوایی نامناسب، خودروهای فرسوده و عدم رعایت فاصله مناسب از طرف رانندگان از جمله دلایل این تصادف اعلام شد، اما با گذشت ده روز از این حادثه همچنان پیگیری‌ها در مورد علت اصلی آن ادامه دارد. در هایلایت اعتمادآنلاین مهم‌ترین اظهارات در مورد این حادثه و دلایل آن را مرور کرده‌ایم.

 

17 آذر 1400:

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا: ابلاغ کرده‌ام اگر ایربگ خودرویی در تصادفات باز نشد حتما سهم خودروساز در تصادف لحاظ شود

20 دی 1400:

تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان-تشان

22 دی 1400:

رئیس پلیس راهور: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد/ حتماً باید خودروسازها به مراجع قضایی معرفی شوند

23 دی 1400:

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور: بخش عمده خودروهایی که تصادف کرده‌اند خودروهای داخلی بود!

26 دی 1400:

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران: در برخی خودرو‌ها اگر کمی تندتر بپیچید، ممکن است چرخ خودرو باز شود؛ ایربگ که جای خود دارد.

26 دی 1400:

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران: اکثر خودروهای حادثه‌دیده دارای ایربگ بودند، اما در این تصادف از عقب دچار حادثه شده‌اند. بر اساس قوانین اگر سرعت فاصله دو خودرو در حادثه کمتر از ۱۵ کیلومتر باشد ایربگ آنها باز نمی‌شود.

27 دی 1400:

امیرحسن کاکایی، مدیر گروه قوای محرکه دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت: در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها و مطرح شدن نهضت داخلی‌سازی قطعات، خیلی از افراد بدون اینکه صلاحیت لازم داشته باشند قطعه مونتاژ کردند.

28 دی 1400:

سیدعلی موسوی، دبیر هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو: مدیران خودروساز ایرانی به جای اینکه در پی بالا بردن کیفیت و امنیت خودروها باشند، متأسفانه پول‌ها را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند. تاوان آن را هم مردم باید بپردازند.

28 دی 1400:

مهدی رحیمی، مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو: باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد

28 دی 1400:

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور: چطور ممکن است که در یک تصادف رانندگی همه خودروها از قسمت عقب دچار آسیب‌دیدگی شوند و این موضوع به عنوان دلیلی برای بازنشدن ایربگ اعلام شود؟

دیدگاه تان را بنویسید