استاندار کرمان اعلام کرد:

5هزار و 100 خانه استان کرمان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند

استاندار کرمان از آبگرفتگی 5هزار و 100 واحد مسکونی در سیل اخیر خبر داد.

5هزار و 100 خانه استان کرمان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند
کد خبر: 533214
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۰۹:۱۵:۴۳

علی زینی‌وند،استاندار کرمان صبح امروز ۲۹ دی‌ماه در ستاد مدیریت بحران گفت: در داخل شهرها آبگرفتگی گستردگی نداریم و با تدابیری که اندیشیده شد توانستیم از شهر رودبار و زهکلوت محافظت کردیم هرچند در برخی نقاط این شهرها آسیب وارد شده است. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضور خود در جمع مردم روستاهای که دچار آبگرفتگی شدند در شب گذشته بیان کرد: ریش سفیدان روستای نهضت آباد این حجم از بارندگی را غیر قابل تصور می دانستند. 

استاندار کرمان با تاکید برآنکه بیش از ۵ هزار خانوار در استان کرمان گرفتار سیل هستند، عنوان کرد: با توجه به‌ پراکندگی روستاها و وسعت مناطق سیلابی امکان امدادرسانی سخت شده است. 

وی از احتمال سفر وزیر کشور به منطقه خبر داد و اظهار کرد: امروز مردم را حتما اسکان موقت دهید و حدود ۲۵ هزار نفر در جنوب استان گرفتار سیل هستند. 

زینی وند افزود: جمعیت هلال احمر به صورت گسترده بسته غذایی و چادر در بین سیل زدگان توزیع کنید و امروز اسکان اضطراری انجام دهید. 

وی با تاکید برآنکه تاکنون از ارتش و جمعیت هلال احمر تقاضای امدادرسانی هوایی کرده ایم، عنوان کرد: اکنون تجهیزات سنگین خیلی مورد نیاز است متاسفانه در برخی از حریم های رودخانه ساخت و ساز غیرمجاز شده است بنابراین راهداری، جهادکشاورزی و سایر دستگاه های مسئول حریم رودخانه ها را بازگشایی کنند. 

استاندار کرمان اظهار کرد: حجم سیل حدود ۱۰ روز پیش کمتر از سیل اخیر بود و در آن سیل بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به ما خسارت وارد شد. 

وی ادامه داد: در سیل ۱۰ روز گذشته به حدود ۱۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد و اکنون براساس برآوردهای اولیه به حدود ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی که احتمالا به ۶ هزار واحد می رسد، آسیب وارد شده است. 

زینی وند با تاکید برآنکه برآورد خسارات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود، تصریح کرد: خسارات به بخش کشاورزی، دام و لوازم خانگی آسیب دیده برآورد شود تا بتوانیم با همکاری نهادها خسارات را جبران کنیم. 

وی برای مدیریت بهتر، منطقه را پهنه بندی کرد و گفت: مسئول هر پهنه تصمیمات میدانی برای مدیریت هدفمند انجام دهید. 

استاندار کرمان تصریح کرد: شهرداری های جنوب هر چه سریعتر لایروبی شهرها را انجام دهند. 

زینی وند گفت: با توجه وضعیت جوی امدادرسانی هوایی صبح امروز امکان پذیر نیست. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها