کد خبر: 532913
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۹:۱۱:۱۴
| |

آخرین وضعیت سیل در کرمان:

یک فوتی و رفع خطر جدی سیلاب از 43 روستا

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: 167 راه روستایی استان مسدود شده که با فروکش کردن سیلاب بازگشایی آنها در حال انجام است و 43 روستای استان در معرض خطر جدی سیلاب قرار داشتند که به تدریج این خطر برطرف شده است.

یک فوتی و رفع خطر جدی سیلاب از 43 روستا
کد خبر: 532913
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۹:۱۱:۱۴

بارندگی‌ها که از شبانه‌روز گذشته در استان آغاز شده به علت شدت بارش‌ها موجب ایجاد خساراتی به منازل، زیرساخت‌ها و کشاورزی مردم به ویژه در جنوب استان در شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار جنوب، منوجان، کهنوج و همچنین ریگان در شرق استان شده است.

به گزارش فارس، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از امدادرسانی به 700 نفر آسیب دیده از سیل در شهرستان های جنوب استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در جنوب استان، 140 خانوار متاثر از سیل دچار خسارت و حادثه شدند.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران تا کنون 75 نفر اسکان دادند و چندین خودروی گرفتار در سیل رهاسازی کردند، از حضور 121 نیروی عملیاتی در قالب 25 تیم در مناطق حادثه دیده خبر داد و گفت: 25 خودروی سبک و سنگین، نجات و آمبولانس در عملیات‌های امدادونجات به‌کار گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهار کرد: ارزیابی منازل مسکونی، تخلیه آب منازل، توزیع بسته‌های غذایی، اقلام امدادی، توزیع و برپایی چادر امدادی از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر انجام شده است.

یک فوتی در اثر سیل در استان/خطر جدی سیلاب از 43 روستا برطرف شد

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت سیل استان اظهار داشت: در شهرستان‌های استان متأثر از بارندگی‌های روز گذشته تا صبح امروز مشکلاتی را داشتیم و در شهرستان ریگان هم به واسطه طوفان شدید و خیزش گرد و خاک مشکلاتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه 167 راه روستایی مسدود شده بود که با فروکش کردن سیلاب بازگشایی آنها در حال انجام است، افزود: 43 روستای استان در معرض خطر جدی سیلاب قرار داشتند که به تدریج این خطر برطرف شده، 34 روستا برق آنها قطع بوده که تاکنون تعدادی وصل شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه آب 32 روستا نیز قطع شده بود، عنوان کرد: 18 روستا همچنان آب آنها قطع است و تلاش برای برقراری آنها ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه سه راه اصلی استان نیز مسدود است، گفت: محور ریگان – ایرانشهر، رودبار به زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر محورهای آنها بر اثر آب‌بردگی پل‌ها بر اثر سیلاب شدید مسدود هستند.

وی افزود: امدادرسانی به روستاهای آسیب‌دیده با ایجاد دسترسی‌ها در حال انجام است و در اکثر روستاها نیروهای امدادی دسترسی پیدا کردند و اقلام زیستی و غذایی را توزیع می‌کنند.

سعیدی در خصوص مفقودی‌های سیل نیز گفت: در قلعه‌گنج یک مفقودی داشتیم که جسد وی پیدا شده، در ریگان نیز بارندگی نداشتیم دو کودک در مجاور رودخانه عبوری کنار روستا مفقود شدند که تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

وی در خصوص آب‌گرفتگی منازل نیز گفت: حدود 200 خانه در روستاهای مختلف دچار آب‌گرفتگی شدند که 70 مورد شدید بوده، اسکان موقت در حسینیه و مدرسه و ... انجام شده و به تدریج مردم به منازل خود بر می‌گردند.

سیل کرمان

یک سوله برای اسکان 200 نفر آماده کردیم

شهسواری فرماندار قلعه‌گنج نیز با بیان اینکه بارندگی 75 میلی‌متر باران تا صبح امروز داشتیم، اظهار کرد: تمام روستاهای بخش مرکزی شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شدند و

خوشبختانه با تمهیداتی که صورت گرفت خسارت عمده‌ای نداشتیم و بیشترین خسارت به بخش کشاورزی مردم وارد شده و همچنین حوزه مسکن نیز دچار خسارت شده است.

وی اظهار کرد: حدود ساعت 23 شب گذشته نیز یک خودروی سمند قصد عبور از جاده را داشته که گرفتار سیل شده و یکی از سرنشینان خودش را نجات داده و بلافاصله تیم‌های امداد و نجات وارد شدند و موفق شدند جسد فرد متوفی که اهل کهنوج هست را پیدا کردند.

شهسواری افزود: یک سوله برای اسکان 200 نفر آماده کردیم که مردم حاضر به جا‌به‌جایی نشدند و سیل‌بندهایی که هم طی این مدت درست شده بود باعث شد ایمن‌سازی خوبی صورت گیرد و خسارت‌ها در حال ارزیابی هستیم.

وی عنوان کرد: تمام اعضای ستاد بحران شهرستان در حال آماده‌باش هستند و تیم‌بندی شدند تمام نیروها شامل بسیج، هلال‌احمر، انتظامی، راهداری، دهیاران و شهرداران و ... و در مرحله اول بحث جان مردم در اولویت است تا کمترین میزان خسارت را داشته باشیم که پیش‌بینی می‌کنیم امشب و فردا نیز از شدت بالایی برخوردار هستند.

توفان و سیل حکایت سخت ریگانی‌ها/محور ریگان - ایرانشهر مسدود شد

امین باقری فرماندار ریگان گفت: براثر شدت طغیان رودخانه و شکستن چندین دهانه پل، محور ریگان - ایرانشهر مسدود شد. همچنین شدت طغیان رودخانه‌ها راه ۶۰ روستا را مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد بر شدت طغیان رودخانه‌ها افزوده است، وضعیت ریگان را بحرانی برشمرد و خواستار امدادرسانی شد.

باقری با اشاره به مفقودی دو کودک ریگانی در سیلاب بیان داشت: نیروهای هلال‌احمر ریگان و فهرج در حال جستجو هستند و تاکنون خبری از مفقودین به‌دست نیامده است.

گرفتار شدن نیروهای راهداری و برق ریگان در سیلاب

فرماندار ریگان گفت: بر اثر طغیان رودخانه، نیروهای برق رسانی و راهداری که جهت امدادرسانی به اهالی مناطق کوهستانی راهی این مناطق شده بودند در سیلاب گرفتار شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به طغیان رودخانه پاسرخ امکان امدادرسانی به این روستاها وجود ندارد.

فرماندار ریگان وضعیت ریگان را بسیار بحرانی خواند و خواستارامداد رسانی به روستاهای مناطق سیل‌زده شهرستان شد.

باقری افزود: پل توکل‌آباد ریگان به دلیل سست شدن پایه تخریب شد و تردد متوقف شده است.

دستور وزیر کشور مبنی بر اسکان اضطراری در روستاهای سیل‌زده کرمان

وزیر کشور که دیروز در تماس تلفنی با استاندارکرمان آخرین وضعیت بارندگی در استان را بررسی کرد امروز نیز در ارتباط تلفنی بر امداد رسانی و اسکان اضطراری تاکید کرد.

در این تماس وزیرکشور بر امداد رسانی و اسکان اضطراری در روستای کروچان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمان گزارش وضعیت مناطق سیل‌زده این استان را جویا شد و ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده بر بسیج امکانات برای اهالی درگیر آبگرفتگی تاکید کرد.

محمد مخبر ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده کرمان و با توجه به گزارش استاندار کرمان بر رسیدگی به خانواده‌هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها