کد خبر: 532489
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۲۱:۵۷:۵۵
| |

بحران سیل در شهرستان رستم‌ جدی است

با توجه به بارندگی امروز و شدت بارش رحمت الهی، از ساعت ۵ بعدظهر، شهر کوپن شهرستان‌ رستم در مسیر سیل قرار گرفت و آب به تعدادی از منازل این شهر خسارت جدی وارد کرده است.

بحران سیل در شهرستان رستم‌ جدی است
کد خبر: 532489
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۲۱:۵۷:۵۵

تقویان با اشاره به همکاری همه نهادها در مدیریت بحران‌ سیل در این شهرستان، گفت: در بحث مدیریت  اقدامات اولیه ای صورت گرفته است  که امیدواریم‌ امشب بتوانیم‌ این‌ بحران را مدیریت کرده و پشت سر بگذاریم  و شاهد اتفاق تلخ و ناگوار نباشیم.

به گزارش فارس، بخشدار بخش سورنا افزود: طی جلسه ای که در شهرداری کوپن برگزار گردید مصوباتی در نظر گرفته شد که بلافاصله بعدا اجرا خواهد شد.

وی با عنوان کردن جزییات سیل و حصور مسئولین‌ در منطقه ابراز امیدواری کرد که در آینده طی برنامه مدون و بلند مدت جهت جلوگیری و  مدیریت بحران  تمهیداتی اندیشیده شود  که مشکلات به حداقل برسد.

امیری، رییس هلال احمر شهرستان رستم  با اشاره به سیل امروز عصر و غافلگیر شدن‌مردم‌ شهر کوپن  گفت:  به محض مطلع شدن از سیل در همان ساعت های اولیه یعنی حدود ساعت ۵ بعدظهر نیروهای هلال احمر به اتفاق دیگر نهاد ها در محل حضور پیدا کردند و تا الان در حال خدمت و امداد رسانی به مردم سیل زده است.

وی دلیل سیل را حجم‌ زیاد بارش رحمت الهی و جوابگو نبودن‌ آبراه دایمی و احتمال طغبان رودخانه  عنوان کرد و گفت: بخشی از مردم‌ را در اسکان‌ موقت هدایت کرده ایم‌ و تعدادی که اصرار به ماندن داشتند با توزیع اقلام‌ زیستی، مواد عذایی، پتو و موکت  به آنها خدمات رسانی شده است.

وی با عنوان  احتمال  پیشرفت سیل در مسیر های احتمالی گفت اداره راهداری و شهرداری شهرستان   برخی مسیر ها را مسدود کرده تا از خطر احتمالی جلوگیری شود.

احتمال خسارت جدی به زمین های  زراعی  کشاورزی و خانه های  این‌منطقه زیاد است که توسط مسیولین مربوطه اعلام‌ می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها