یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش:

رتبه بندی سبب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در زاهدان گفت: رتبه بندی معلمان به عنوان یک فرصت سبب ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس می‌شود.

رتبه بندی  سبب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود
کد خبر: 532111
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۴:۵۱:۰۵

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در دیدار و نشست صمیمی با معلمان منتخب سیستان و بلوچستان با اشاره به سختی کار معلمان در مناطق مرزی و محروم اظهار داشت: برای معلمان این مناطق رتبه بندی هر چهار سال انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوعی مهم و گسترده است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین، کار بزرگی در حوزه سیاست گذاری در نظام تعلیم و تربیت انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مصداق بارز مفهوم حکمت عنوان کرد و گفت: فراهم کردن فرصت های یادگیری برای همه دانش آموزان به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین، هنر معلمان است. 

وی تصریح کرد: تربیت تمام ساحتی به معنای سواد چند بعدی دانش آموزان است و تربیت افرادی که در این استان برای حفاظت از امنیت کشور، شهید می‌شوند، نمونه بارز این نوع تربیت است. 

نوری به مشکلات خاص آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت این استان هفت برابر میانگین کشوری است و این موضوع کار را خیلی سخت می کند.

وی با اشاره به مشکلات آموزش مجازی در مدارس، خاطر نشان کرد: در یادگیری ترکیبی به آموزش و الگوی خاص نیاز داریم، چرا که اکثر معلمان و اولیا بدون اطلاعات و آگاهی لازم با موضوع یادگیری ترکیبی مواجه شده اند. 

وی ادامه داد: نتیجه همه اقدامات و فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش در مدرسه دیده می‌شود و به همین دلیل نگاه ما فقط باید به مدرسه و معلم باشد. 

وزیر آموزش و پرورش بر ادامه فعالیت حضوری مدارس تاکید کرد و خطاب به معلمان و مدیران گفت: باید مدارس را باز نگه داریم.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع حق التدریس معلمان گفت: دوره های ضمن خدمت باید نتیجه عملی در کار معلمان داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها موجب موفقیت آموزش و پرورش خواهد شد و در پیشبرد اهداف کمک زیادی می کند.

نوری تصریح کرد: گزینش و انتخاب معلم باید به روشی صحیح و اصولی انجام شود و نیروهایی که انتخاب می‌شوند باید آموزش های لازم برای انجام کار حرفه ای را دریافت کنند.

وی با اشاره به دغدغه معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه کتب درسی چاپ جدید به این استان نمی‌رسد، گفت: کتاب‌های چاپ جدید باید به موقع به این استان ارسال و این مشکل بررسی و پیگیری شود. 

وزیر آموزش و پرورش از سه برابر شدن سرانه مدارس مناطق مرزی و محروم خبر داد و گفت: این اقدام با هدف اجرای عدالت ترمیمی انجام شده است. 

نوری با تشکر از خیران مدرسه ساز و مدرسه یار خطاب به مدیران مدارس گفت: سعی کنید در هر جایی برای مدرسه خود یک حامی پیدا کرده و با بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کنید چرا که مدرسه کانون تربیتی محله است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها