کد خبر: 531752
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۲:۳۵:۳۸
| |

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبرداد:

وضعیت هشدار کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل ها

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم استان اردبیل اگر پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت نکنند در بهمن ماه وارد وضعیت هشدار کرونایی در استان اردبیل خواهیم شد.

وضعیت هشدار کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل ها
کد خبر: 531752
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۲:۳۵:۳۸

قاسم جعفرزاده،معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  ۲۱ دی در جریان بازدید از آخرین روند بستری‌ سویه امیکرون در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: تاکنون ۴ بیمار کرونایی با سویه امیکرون در استان اردبیل شناسایی شده که مورد چهارم مثبت سویه امیکرون تا ساعاتی قبل در اردبیل شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: این فرد که از مسافرت خارجی بازگشته گرفتار سویه امیکرون شده که تحت مراقبت است و اطرافیان او نیز مورد آزمایش و کنترل دقیق هستند.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با ورود این سویه دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بیش از گذشته شده و امیدواریم هموطنان مراقبت‌های لازم را با توجه به سرعت سرایت‌پذیری این سویه جهش یافته مورد توجه قرار دهند.

جعفرزاده افزود: با توجه به اینکه دلتا کرونا و امیکرون یک ترکیب عجیبی را به وجود آورده‌اند و خطر سرایت‌پذیری بیشتری را هموطنان احساس می‌کنند، امیدواریم همچنان مراقبت‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در صورتی که هموطنان مراقبت‌های لازم را نداشته باشند و نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کوتاهی کنند، ما در ماه آینده وارد وضعیت هشدار می‌شویم و اکثر شهروندان نیز گرفتار سویه جدید خواهند شد.

جعفرزاده زدن دز سوم واکسن را ضروری خواند و اضافه کرد: در این سویه تزریق واکسن چندان تأثیرگذار در پیشگیری نیست و یکی از اصلی‌ترین عوامل پیشگیری زدن ماسک و دوری از تجمعات است که می‌تواند هموطنان را کمتر گرفتار این سویه خطرناک کند.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: امیدواریم مردم در مجامع عمومی حاضر نشده و حداقل از حضور در رستوران به ویژه فضاهای بسته جلوگیری کنند چرا که امکان شیوع بیماری به ویژه سویه جدید در این فضاها بیشتر از گذشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها