کد خبر: 531691
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

چمران،رئیس شورای شهر تهران:

قانون حفظ باغات از اولین قوانین جمهوری اسلامی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: قانون حفظ باغات در شورای انقلاب در سال 1358 به تصویب رسیده و قانون خوبی هم هست.

قانون حفظ باغات از اولین قوانین جمهوری اسلامی است
کد خبر: 531691
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۹:۳۵:۰۰

 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز این شورا بایادآوری اینکه دیروز مصادف با شهادت میرزا خان امیرکبیر بود است، گفت: امیرکبیر یک روستازده بود که توانست در مناصب دوره خود جایگاهی را کسب کند و در آغاز حکومت ناصرالدین شاه صدرات اور ا به عهده گرفت اما چون عرق ملی  و مذهبی داشت و دشمنان به ویژه دولت انگلیس که نمی خواست ایران رشد کند با سعایت انگلیس ها و مادر شاه  آنرا در شهید کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: در آن دوران بهم ریخته کشور میرزاتقی خان امیرکبیر در یک مدت کوتاه کمتر از 4 سال تحولی در کشور به وجود می آورد که آثار آن تا سالها باقی ماند و این درسی است که فکر نکنیم در مدت کوتاه نمی شود کاری کرد.

چمران تاکید کرد: این تحول برای درباریان گران تمام می شد و به همین دلیل میرزا تقی خان ر ا حذف کردند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 22 دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام (ره) است،  گفت: در دورانی که امام هنوز به ایران بازگشته بودند و با تاسیس شورای انقلاب مسائل داخلی کشور را در خانه شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر مطهری، هدایت می کردند.

وی افزود: این جلسات به صورت مخفیانه شکل می گرفت و تصمیماتی که می گرفتند بسیار موثر بود.

چمران با اشاره به اینکه تا پیش از تشکیل مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فعالیت می کرد و به تصویب قوانین اقدام می کرد، ابراز داشت: قانون حفظ باغات در شورای انقلاب در سال 1358 به تصویب رسیده و قانون خوبی هم هست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها