رییس شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

شهرداری برای کاهش مشکلات ساخت وساز املاک ریزدانه را بخرد

رییس شورای شهر تهران گفت: برخی پروژه های ساخت و ساز شهرداری تهران مشکلاتی را برای برخی از املاکی که در اینگونه طرح‌ها و پروژه‌ها قرار دارند، ایجاد می‌کنند. در همین زمینه تاکید ما به شهرداری تهران این است که املاک ریزدانه را از صاحبان آن بخرد تا مشکلات این افراد کمتر شود.

شهرداری برای کاهش مشکلات ساخت وساز املاک ریزدانه را بخرد
کد خبر: 530433
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۲:۲۴:۰۹

مهدی چمران در پایان سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز نخستین دستور جلسه در رابطه با راه‌اندازی خانه شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که طرحی در این رابطه پیشنهاد شده بود که بر اساس آن خانه شهر تهران احداث شود تا مکانی برای حضور نخبگان باشد و شهرداری از مشورت آنها بهره ببرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به نظرات و بررسی‌های انجام شده این طرح در دو کمیسیون پیشنهاددهنده طرح و با توجه به عدم رای این دو کمیسیون، در صحن نیز رای نهایی نیاورد و دلیل آن این است که ما در سطح محلات و مناطق مکان‌هایی با عنوان سرای محلات و شورایاری‌ها داریم که برای هر منطقه و شهر می‌توانند تصمیم بگیرند و دیگر نیازی به ساختار جدید و موازی‌کاری نیست و به همین دلیل این مسئله مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفت.

چمران ادامه داد: موضوع دیگری که در دستور کار اعضای شورای شهر تهران تهران قرار گرفت انتخاب 6 نفر از نماینده شورا از شخصیت‌های صاحبنظر در حوزه‌های ماموریتی بود که بر اساس آن رای‌گیری انجام شد.

وی افزود: در جریان جلسه امروز (سه شنبه) همچنین بررسی چندین پرونده از باغات مورد بررسی قرار گرفت که اعضای نیز در این زمینه آرای خود را اعلام کردند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در رابطه با فریز شدن برخی از املاک در شهر تهران گفت: برخی از ساختمان‌ها ضوابط و مقررات ساخت و ساز خود را دارند و این موضوع بر می‌گردد به نظر برخی از وزارتخانه‌ها از جمله میراث فرهنگی که باید مقررات لازم انجام شود و حتی برخی از اوقات ساختمان‌ها بیش از دو الی سه طبقه نمی‌توانند بسازند. در برخی از موارد نیز بحث احداث برخی از ساختمان‌ها در برخی از مناطق به مباحث امنیتی بر می‌گردد.

چمران تاکید کرد: در مواردی که ساخت و ساز به شهرداری تهران بر می‌گردد ما تلاش خواهیم کرد که بیشترین همکاری را داشته باشیم البته به دلیل اینکه برخی از پروژه‌ها زمانبر می‌شود مشکلاتی برای برخی از املاکی که در اینگونه طرح‌ها و پروژه‌ها قرار دارند برای شهروندان ایجاد می‌کنند. در همین زمینه تاکید ما به شهرداری تهران این است که املاک ریزدانه را از صاحبان آن بخرد تا مشکلات این افراد کمتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها