کد خبر: 531467
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۵۹:۴۱
| |

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی اعلام کرد:

رشد قارچ گونه مراکز مشاوره در فضای مجازی

تشکیل پرونده برای ۴۵۰۰ متخلف در سازمان نظام روانشناسی

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی گفت: معاونت انتظامی ما در حال رصد و شناسایی افرادی است که در فضای مجازی به صورت غیرقانونی خدمات روان‌شناسی ارائه می‌کنند.

رشد قارچ گونه مراکز مشاوره در فضای مجازی
کد خبر: 531467
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۵۹:۴۱

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی، درباره صدور مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چیزی‌که قانون تعیین کند آن را عمل می‌کنیم.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه آئین نامه ساماندهی مراکز مشاوره  هیات دولت تصویب و ابلاغ کرده، افزود: ما براساس این آئین نامه عمل می‌کنیم و آن جا مشخص شده مجوز مراکز مشاوره چگونه باید صادر شود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی درباره نحوه صدور مجوز مراکز مشاوره گفت: کمیته‌ای متشکل از سه نفر که نمایندگان سازمان بهزیستی، سازمان نظام روان‌شناسی و وزارت ورزش هستند، تشکیل می‌شود که مجوز به نام هر کدام از نهادها که خواستار هستند، صادر شود.

وی با اشاره به اینکه پروانه نظام روان‌شناسی برای همه مراکز مشاوره الزامی است، تصریح کرد: برای همه مراکز تحت نظر وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی صلاحیت مدیر فنی باید توسط سازمان نظام روان‌شناسی تائید شود.

حاتمی افزود: پروانه فعالیت مراکز روان‌شناسی باید انحصارا  توسط سازمان نظام روان‌شناسی صادر شود و هیچ مرکزی مجوز صدور آن را ندارد. همچنین پروانه مرکز در کمیته مشترک بین سه دستگاه و با امضای سازمان روان‌شناسی صادر خواهد شد.

وی درباره برخورد با مراکز مشاوره که در فضای مجازی گفت: معاونت انتظامی ما در حال رصد و شناسایی این افراد هستند و در حال حاضر تعداد زیادی شناسایی شدند و در تعامل با قوه قضائیه هستیم که بتوانیم از فعالیت آن‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی تصریح کرد: مراکز مشاوره که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند مثل قارچ می‌رویند و حدود 4500 پرونده در این زمینه در سازمان تشکیل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها