سویه دلتاکرون کرونا در قبرس ظهور کرد

لئونتیوس کوستریکیس، سرپرست گروه دانشمندان آزمایشگاه بیوفناوری و ویروس‌شناسی مولکولی دانشگاه قبرس، اظهار کرد: سویه جدیدی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

سویه دلتاکرون کرونا در قبرس ظهور کرد
کد خبر: 531182
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۷:۳۲:۵۷

 کوستریکیس در صحبت با رسانه‌های محلی توضیح داد که نوع جدید که دلتاکرون نام دارد، پیشینه ژنتیکی سویه دلتا و برخی از جهش‌های اُمیکرون را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در این سویه جدید تعداد قابل‌ توجهی از جهش‌ها که قبلا در موارد اُمیکرون یافت شده بود را پیدا کرده‌ایم که با سایر سویه‌ها متفاوت و دارای ۳۰ جهش است. در حال حاضر ۱۰ مورد از این سویه در نمونه‌های گرفته شده از بیماران در قبرس شناسایی شدند.

وی افزود: این سویه در ۲۵ نمونه گرفته شده در قبرس شامل ۱۱ نمونه از بیماران بستری در بیمارستان به دلیل کرونا و ۱۴ نمونه از جمعیت عمومی بود.

فراوانی جهش‌ها بین بیماران بستری در بیمارستان بیشتر بود و می‌تواند به این معنا باشد که بین دلتاکرون و بستری شدن در بیمارستان همبستگی وجود دارد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که این سویه خاص در هیچ کجای دنیا شناسایی نشده باشد؛ بنابراین این کشف می‌تواند مورد توجه جهانی قرار گیرد.

میکالیس هاجی پانتلاس، وزیر بهداشت قبرس، پس از اعلام کشف سویه جدید توسط دانشمندان قبرسی گفت: ما به دانشمندان خود افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نتایج تحقیقات و یافته‌های پیشگامانه گروه دکتر کوستریکیس قبرس را در نقشه بین‌المللی مسائل بهداشتی قرار می‌دهد. 

کوستریکیس خاطرنشان کرد: توالی ۲۵ نمونه به پایگاه داده GISAID ارسال شده تا این نتایج در اختیار جامعه علمی جهانی قرار گیرد.

وی نتیجه گرفت هنوز برای پیش‌بینی اینکه آیا دلتاکرون می‌تواند بر دلتا و اُمیکرون غلبه کند، خیلی زود است.

وزیر بهداشت قبرس گفت: جزئیات بیشتر در این خصوص در نشست خبری هفته آینده ارائه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها