کد خبر: 531151
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۲۰:۲۶:۳۷
| |

قرارگاه خاتم، محور بروجن_لردگان به ایذه را تکمیل می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری از ظرفیت بنیادهای ملی در تکمیل طرح‌های مهم استان را خواستار شد و گفت: مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه ورود پیدا کند.

قرارگاه خاتم، محور بروجن_لردگان به ایذه را تکمیل می‌کند
کد خبر: 531151
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۲۰:۲۶:۳۷

غلامعلی حیدری امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند آمایش سرزمین یک سند راهبردی مهم و از ملاک‌های بودجه‌ریزی به شمار می‌رود که می‌طلبد اطلاعات آن متناسب با نیاز روز اصلاح و با بهره‌گیری از نظر کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه دانشگاه به روز شود.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سند آمایش سرزمین باید با دقت و به صورت علمی و دقیق تدوین شود تا در نهایت به اهداف مورد نظر که کمک به تحقق عدالت و توزیع عادلانه اعتبارات است، برسد.

کاهش اعتبار طرح‌های ملی استان در بودجه ۱۴۰۱

وی در ادامه با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سهم بالایی برای تحقق درآمدهای عمومی برای این استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این موضوع اتفاق خوبی نیست و باید در مکاتبه با تهران زمینه اصلاح آن فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات تعدادی از طرح‌های ملی استان نیز در لایحه بودجه سال آینده کاهش یافته که این موضوع نیز پذیرفتنی نیست و باید این اعتبارات افزایش پیدا کند.

حیدری بهره‌گیری از ظرفیت بنیادهای ملی در تکمیل طرح‌های مهم استان را خواستار شد و گفت: مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بنیادهایی نظیر قرارگاه خاتم الانبیاء، شستا، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر بنیادها برای پیشبرد طرح‌های نیمه‌تمام و مهم استان بهره گرفت و تفاهمنامه‌هایی منعقد کرد.

املاک مازاد دستگاه‌ها فروخته شود

حیدری با بیان اینکه تحقق توسعه نیازمند مشارکت سه ضلع منابع دولتی، توان بنیادها و ظرفیت بخش خصوصی است، اظهار داشت: رمز توسعه یافتگی کشورهای توسعه یافته بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی است که باید در این حوزه در استان فعال شویم و به طور مثال از ظرفیت شوراهای اسلامی بهره بگیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تعامل دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه‌های مرتبط نیز تاکید کرد و گفت: اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود محدود است از همین رو ضروری است با افزایش قدرت چانه‌زنی از اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها نیز استفاده شود.

حیدری، فروش املاک مازاد را نیز راه دیگری برای جبران کسری بودجه عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تدوین طرح توسعه شهرستان کوهرنگ را خواستار شد و گفت: این طرح برای ارائه به معاون اجرایی رییس جمهور هر چه سریعتر آماده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها