کد خبر: 530792
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۲:۳۶
| |

استاندار زنجان:

مدیریت شهری با الگوی های پیشین موفق نبوده است

استاندار زنجان گفت: مدیریت شهری با الگوی های پیشین نمی تواند موفق باشد و باید طرح نو طراحی و ترسیم شود.

مدیریت شهری با الگوی های پیشین موفق نبوده است
کد خبر: 530792
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۲:۳۶

محسن افشارچی روز چهازشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان، گفت: مدیریت شهری نمی‌تواند با الگو های پیشین موفق شود بنابراین باید طرحی نو در این زمینه ترسیم کرد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به وظایف نظارتی شوراها، ابراز کرد: در شرایط کنونی که اعتبارات پاسخگوی مطالبات مردم نیست باید شوراها و مسئولان با نگاهی نو و خلاقانه زمینه تحول را فراهم سازند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اتکا به بودجه نفتی رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد بسترهای لازم زمینه درآمد پایدار را فراهم کرد.

افشارچی با بیان اینکه پیام بودجه سال آتی عدم اتکا به نفت و همچنین مذاکرات است، افزود: رشد اقتصادی هدفگذاری شده برای این استان در سال آتی ۸.۷ درصد است که دستیابی به این هدف گذاری کلان نیازمند تلاش مضاعف است.

وی ضمن پذیرفتن برخی نواقص، کاستی‌ها و کمبود اعتبارات که منجر به نارضایتی مردم شده است، گفت: جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه فعالیت برای آنان از اولویت‌های استان برای برون رفت از مشکلات است‌.

استاندار زنجان یادآور شد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید ضمن مطالبه گری نسبت به انجام وظایف قانونی و تلاش برای بهبود اوضاع متعهدباشند.

افشارچی با بیان اینکه مطالبه‌گری از شاخص‌های توسعه اجتماعی است، گفت: باید مدیران از نظرات همه افراد، گروه‌ها و تشکل‌ها در احصا و رفع مشکلات بهره ببرند.

ظرفیت‌های ویژه هر منطقه در برنامه ریزی ضروری است

در ادامه این دیدار رئیس شورای اسلامی استان زنجان شناسایی ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را در برنامه ریزی ضروری دانست و گفت: مشکلات متعدد اجتماعی در جامعه وجود دارد و باید به بهبود وضعیت معیشت شهروندان و تقویت مهارت‌های زندگی در استان توجه ویژه صورت بگیرد.

اسکندر عابدینی افزود: متاسفانه امکانات آموزشی و نیروی انسانی زبده در همه مناطق استان توزیع عادلانه ای نداشته و همین امر باعث عقب مانده گی هایی در حوزه آموزش شده است

وی ادامه داذ: ارتقاء برخی دهستان‌ها به بخش و ساماندهی نحوه تخصیص عوارض معادن را در پیشبرد اهداف توسعه شهرستان ماهنشان ضروری دانست.

عابدینی با بیان اینکه گرانی نهاده‌های دامی و کشاورزی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی و بخش دامداری و پرورش طیور است، افزود: رفع این چالش ها نیازمند عزم جدی مسئولان می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با انتقاد از نگاه مسئولان به شوراها، گفت: متاسفانه طبق شنیده‌ها ردیف بودجه شورای عالی استان‌ها حذف شده است.

عابدینی افزود: ۹ ماه سال جاری ریالی هزینه جاری به شوراهای فرادست پرداخت نشده با این وضعیت انگیزه فعالیت مختل می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها