کد خبر: 530707
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۷:۱۸:۴۵
| |

نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تولید 6 هزار مگاوات برق جدید در بودجه سال بعد پیش‌بینی شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیش‌بینی 7800میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرها و همچنین تولید 6 هزار مگاوات برق بخشی از موضوعات لایحه بودجه 1401 در حوزه انرژی است.

تولید 6 هزار مگاوات برق جدید در بودجه سال بعد پیش‌بینی شده است
کد خبر: 530707
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۷:۱۸:۴۵

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه انرژی لایحه بودجه سال آینده نکات قوت و ضعفی دارد اظهار داشت: از نکات قوت این لایحه تاکید بر توسعه برق تجدیدپذیر است چراکه منابعی بالغ بر 7 هزار 800 میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرها از محل عوارض برق و تبصره 14 برای توسعه تجدیدپذیرها پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، نخعی با اشاره به تبصره 15 لایحه بودجه اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که برای نخستین بار در قوانین بودجه سنواتی اتفاق افتاده، ایجاد 5 هزار مگاوات برق حرارتی در قالب تشکیل صندوق پروژه است که مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد، درواقع مردم مشارکت کرده، سهامدار شده، نیروگاه‌ها احداث می‌شوند و مردم سهامدار این نیروگاه‌ها هستند البته این مهم در تبصره 15 به صراحت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برای حمایت از کارخانه‌هایی که دارای نیروگاه هستند و انرژی خود را تامین می‌کنند، گاز این کارخانه‌ها یارانه‌ای در نظر گرفته شده است البته مشروط به اینکه کنتور مجزایی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده برای تولید 6 هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی شده است، گفت: همچنین 15 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شده است که این عدد نسبتا خوبی است چراکه می‌تواند به بهبود مصرف انرژی در کشور کمک کند، البته به شرط انکه به طور مناسبی از سوی نهادهای ذی ربط هزینه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها