کد خبر: 530730
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۸:۵۵:۲۵
| |

مدیرکل اوقاف گلستان:

حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان مسلمان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برخی به اشتباه حضرت زهرا (س) را صرفاً الگوی زنان می دانند ایشان الگوی همه بشریت و حتی معصومین(ع) هستند.

حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان مسلمان است
کد خبر: 530730
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۸:۵۵:۲۵

روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: سیره معصومین برای همه ما درس است و در مسیر بندگی و سلوک اجتماعی دارای اسوه های برتری هستیم که این اسوه ها می توانند راه را به ما نشان دهند و در مسیر کمال بندگی مددکار ما باشند.

به گزارش مهر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه معصومین (ع) گمراهی و ضلالت و کج روی ها را به همه افراد را نشان می دهند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) دارای مقام والا و ارزشمندی است و حتی امامان معصوم هم در خصوص ایشان می فرمایند «ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر ما ائمه است».

سلیمانی فر ادامه داد: زندگی معصومین و حضرت زهرا (س) دارای دو بعد ملکی و ملکوتی است، در بعد ملکی ناظر به زندگی ظاهری این بزرگواران و سلوک اجتماعی و فردی ایشان است که در تاریخ ثبت شده است.

وی افرود: بعد ملکوتی این مقام والا بعنوان هم الگو یاد شده و هم شخصیتی بوده اند طبق حدیث قدسی از خداوند متعال حضرت زهرا (س) بهانه خلقت هستند و تجلیلی که با نزول آیه کوثر از ایشان کرده اند، اینها نشان دهنده مقام والا وارزشمند این حضرت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: برخی به اشتباه حضرت زهرا (س) را صرفاً الگوی زنان می دانند ایشان الگوی همه بشریت و حتی معصومین هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که سخت است به این قله های معنویت خودمان را نزدیک کنیم اما با تقوای الهی و تلاش و کوشش و با مطالعه سیره آن بزرگوران می توانیم تا حدودی از جهات معنویات و بزرگی به آنها نزدیک شویم.

سلیمانی فر با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در همه ابعاد الگو و اسوه برای مردان و زنان مسلمان است، خاطرنشان کرد: بخش مهم در زندگی حضرت زهرا(س) ولایتمداری است که ایشان در دفاع از حریم ولایت کوتاهی نکرده و تا لحظات پایانی عمر خود به آن اهتمام داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به ارادات مردم به بقاء متبرکه و مکان های مذهبی و موقوفاتی را در استان گلستان مربوط به برگزاری مراسم دینی در ایام دهه فاطمیه با اعزام مبلغان مراسم عزاداری و تکریم حضرت زهرا (ع) را در سراسر استان داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در این ایام ۲۰۰ مبلغ دینی بومی و حوزه مقدسه قم به مدت یک هفته در فاطمیه دوم که هفته بصیرت است و هم شهادت سردار دل ها و حضرت فاطمه (س) در سراسر استان اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط افول کرونا هستیم، افزود: تلاش کرده ایم با رعایت شیوه نامه ها برنامه ها را با محوریت امکان بقاء متبرکه، امامزادگان داشته باشیم و مبلغین سیره حضرت فاطمه (س) را بر مبنای گفتمان اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی تبین کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها