«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جنجال بر سر معافیت جوکوویچ از واکسینه شدن برای کرونا

سه‌شنبه شب، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا در اینستاگرام خود نوشت که با «مجوز معافیت» برای شرکت در مسابقات تنیس به ملبورن می‌آید.

جنجال بر سر معافیت جوکوویچ از واکسینه شدن برای کرونا
کد خبر: 530622
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۶:۴۰:۰۰

منیژه موذن- تصمیم به اعطای معافیت به نواک جوکوویچ از الزامات واکسیناسیون کووید-19 برای بازی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در ملبورن، «وحشتناک» نامیده شده و برخی از بازیکنان از این تصمیم دیرهنگام ابراز تعجب کردند.

سه‌شنبه شب، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا در اینستاگرام خود نوشت که با «مجوز معافیت» برای شرکت در مسابقات تنیس به ملبورن می‌آید.

همه شرکت‌کنندگان در اوپن استرالیا یا باید به طور کامل واکسینه شده باشند یا برای ورود به مرزهای ویکتوریا بدون طی کردن دوره قرنطینه اجباری 14روزه، درخواست معافیت پزشکی داده و از آن برخوردار شوند.

تنیس استرالیا اعلام کرد بازیکنانی که به دنبال معافیت بودند از یک فرایند دومرحله‌ای عبور کردند که درخواست آنها را ابتدا هیاتی از کارشناسان در تنیس استرالیا بررسی و سپس دولت ویکتوریا آن را ارزیابی کرد.

اما بعدازظهر چهارشنبه کارن اندروز، وزیر امور داخلی، گفت دولت فدرال نیز ممکن است در این باره نظری داشته باشد.

اندروز در بیانیه‌ای اعلام کرد این وظیفه تنیس استرالیا و دولت ویکتوریاست که تصمیم بگیرند آیا بازیکنی که واکسینه نشده می‌تواند در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کند یا خیر، اما «این دولت مشترک‌المنافع است که الزامات ما را در مرز استرالیا اجرا خواهد کرد».

کریگ تایلی، مدیر اجرایی تنیس استرالیا، گفته است: «معافیت اعطاشده به جوکوویچ همان معافیت پزشکی است که هر کسی می‌تواند تحت دستورالعمل‌های گروه مشاوره فنی استرالیا در ایمن‌سازی (آتاگی) آن را دریافت کند.»

او روز چهارشنبه به برنامه Nine's Today گفت: «در صورتی که دلایل متعددی مبنی بر ناتوانی افراد در واکسینه شدن وجود داشته باشد، آتاگی دستورالعمل‌های بسیار واضحی ارائه کرده است که باید رعایت شود تا شما به ثبت‌نام واکسیناسیون استرالیا اضافه شوید و اگر به آن ثبت اضافه شوید، معاف می‌شوید.»

تایلی ادامه داد: «برای تنیس‌بازان این فرایند فراتر از آن چیزی بود که هر کسی که به استرالیا می‌آمد تجربه می‌کرد. صرفاً به این دلیل که ما یک هیات اضافی داشتیم که هر درخواستی را ارزیابی می‌‌کرد و سپس در صورت صلاحدید معافیت می‌داد.»

او گفت این به جوکوویچ بستگی دارد که دلیل اعطای معافیت را افشا کند یا خیر. دستورالعمل‌های آتاگی می‌تواند برای افرادی که شرایط پزشکی حاد دارند، از جمله کسانی که تحت عمل جراحی سخت قرار گرفته‌اند، کسانی که در ۶ ماه گذشته به کووید-19 مبتلا شده‌اند یا یک عارضه جانبی جدی منتسب به دز قبلی واکسن کووید داشته‌اند، معافیت صادر کند.

تایلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت که می‌تواند درک کند چرا مردم از این تصمیم ناراحت می‌شوند.

او گفت: «برخی از شما به دلیل اظهارات نواک در چند سال گذشته در مورد واکسیناسیون ناراحت خواهید شد. با این حال در نهایت به او بستگی دارد که در صورت تمایل به انجام این کار، وضعیت خود و دلیل دریافت معافیت را با مردم در میان بگذارد. ما به عنوان یک رویداد، همچنین به عنوان یک دولت و به عنوان یک کشور هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا به همه فرصت برابر برای ورود به کشور بدهیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها