کد خبر: 530523
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۸:۰۱:۵۶
| |

امضای تفاهم‌نامه جامع آموزشی میان ارتش و نیروی انتظامی ​

تفاهم‌نامه جامع فعالیت‌های آموزشی میان ارتش و نیروی انتظامی در مراسمی با حضور دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و سردار نوری نژاد، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه جامع آموزشی میان ارتش و نیروی انتظامی

​
کد خبر: 530523
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۸:۰۱:۵۶

امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیازی که در موضوع تربیتی و آموزشی در هر سازمانی وجود دارد و ظرفیت‌هایی که امروز در ارتش و فرماندهی نیروی انتظامی وجود دارد، می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم و این امر موجب هم‌افزایی در این دو نهاد می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: اگرچه این موارد در گذشته نیز اجرا می‌شده و همکاری‌های تربیتی و آموزشی وجود داشته است اما با امضای تفاهم‌نامه، جنبه رسمی پیدا کرده و ابعاد گسترده‌تر و همکاری بیشتری در بحث‌های تربیتی و آموزشی به وجود می‌آید.

دریادار سیاری گفت: این موضوع حُسن دیگری هم دارد و آن این است که تربیت شدگان و آموزش دیدگان که به شکل متقابل در دو نهاد آموزش می‌بینند با آشنایی با یکدیگر و شئونات دو نهاد در انجام همکاری‌های آینده بسیار موفق‌تر خواهند بود و این امر منشأ خیر و برکت برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی انتظامی کشور است.

وی اظهار کرد: ما با فرمانده انتظامی در ابعاد دیگری نیز همکاری‌های نزدیک داریم و فرماندهی انتظامی از پشتیبانی‌های عملیاتی متعدد ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره می‌برد که همگی با توجه به نیاز عملیاتی مورد اجرا قرار می‌گیرد اما برای گسترده شدن بحث‌های آموزشی و هدفمند شدن آن و همچنین سازماندهی بهتر، با عقد تفاهم‌نامه توسعه لازم انجام خواهد شد.

سردار محمدعلی نوری نژاد، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در ادامه این مراسم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش آموزش دارای تجربه طولانی در موضوعات متنوع است و این امر ایجاب می‌کند تا نهادهایی که در کنار یکدیگر قرار دارند از این تجارب هم استفاده کنند. در گذشته استفاده از این تجارب وجود داشته است و در دوره‌های تشکیل شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های متنوعی صورت گرفته است.

وی گفت: این تفاهم نامه راه هموارتر می‌کند و چراغ راه و هدایتی برای آینده است تا ان‌ شاءالله در آینده این آموزش‌ها تقویت شود و کمک می‌کند برخی ماموریت‌های مشترک به‌ ویژه ماموریت‌هایی  که در مرزهای کشور انجام می‌ شود به صورت بهتری صورت پذیرد.

سردار نوری نژاد اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه کمک کند تا آموزش‌ها مستحکم‌تر و هم افزا در اجرای ماموریت‌ها به کار گرفته شود و در کنار یکدیگر انجام وظیفه کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها