کد خبر: 521760
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۴۲:۰۰
| |

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم حفظ باغات با در نظر گرفتن حقوق افراد برای ساخت و ساز

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم حفظ باغات و جلوگیری از قطع درختان با نظر گرفتن حقوق افراد برای ساخت و ساز تاکید کرد.

لزوم حفظ باغات با در نظر گرفتن حقوق افراد برای ساخت و ساز
کد خبر: 521760
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی چمران در پایان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز سه شنبه شورا یک فوریت استفساریه شهرداری که در مورد مسائل مالی بود به تصویب اعضاء رسید. همچنین چند عضویت اعضای شورا در جاهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا نمایندگان شورا مشخص شدند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: در ادامه این جلسه پرونده تعدادی از باغات مطرح شد و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. بحث فضای سبز بحث پیچیده ای شده است، آنچه که در دوره دوم، سوم و چهارم انجام می شد در دوره پنجم اصلاح شد و تغییر کرد. پیشتر انتقاد می شد که در گذشته آنچه که ملاک عمل بوده باعث شده باغات از بین برود در حالیکه چنین نبود و اصلاحات جدید موجب شد ساخت و ساز به طور کامل در این پرونده ها قفل شود.

چمران ادامه داد: جایی که بزرگ باشد و باغ باشد مشخص است و بحثی در آن وجود ندارد و شهرداری باید نسبت به خرید این زمین ها اقدام کند اما در حال حاضر انسدادی در این زمین ها برای ساخت و ساز ایجاد شده و کسی نمی تواند در 15 درصد زمینی که فضای سبز است در دو طبقه ساخت و ساز داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجبوریم مواردی که در پرونده ها به عنوان شکایت مطرح می شود مورد رسیدگی قرار دهیم و بر اساس قانون فعلی که مصوبه دولت، مجلس و شورای عالی استان ها را برای آئین نامه خود دارد اعضای شورا رأی خود را اعلام کنند. امیدواریم بتوانیم به گونه ای کار کنیم که کسانی که زمین شان باغ و فضای سبز است و درخت دارد متضرر نشوند و بتوانند ساخت و ساز داشته باشند. در عین حال باید از قطع درختان جلوگیری شود تا فضای سبز از بین نرود. اگر افراد بتوانند ساخت و ساز داشته باشند به شرط آنکه درختی قطع نشود قطعا فضای سبز حفظ شده و ساخت و ساز هم انجام شده، بی تردید به مصوبه قبلی بر نمی گردیم اما قانون فعلی نیاز به اصلاح دارد تا تخلفی در آن اتفاق نیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها