کد خبر: 530337
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۳۷:۲۲
| |

خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

نظارت‌های آزمایشگاهی و دارویی با نسخه‌نویسی الکترونیک افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نسخه‌ها الکترونیک شود آزمایشگاه و داروها کنترل می‌شود تا هزینه‌های زیادی به بیمار تحمیل نشود و کارهای اضافی صورت نگیرد.

نظارت‌های آزمایشگاهی و دارویی با نسخه‌نویسی الکترونیک افزایش می‌یابد
کد خبر: 530337
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۳۷:۲۲

مسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرا و یا عدم طرح نسخه نویسی الکترونیک از سوی پزشکان ربطی به درآمد آن‌ها ندارد چراکه هر بیمار چه با بیمه قرارداد داشته باشند چه نداشته باشند هزینه پرداخت می‌کند.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه اگر پزشکان امکانات اجرای نسخه نویسی الکترونیک را داشته باشند، مقاومتی ندارد، افزود: جزو برنامه‌های مجلس است که این قانون اجرا شود هر چند که سال گذشته باید به صورت کامل اجرا می‌شده است.

خاتمی ادامه داد: زمانی که نسخه‌ها الکترونیک شود آزمایشگاه و داروها کنترل می‌شود تا هزینه‌های زیادی به بیمار تحمیل نشود و کارهای اضافی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: برای اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک باید زیرساخت‌های آن در همه مناطق باشد.

وی با بیان اینکه دولت قبل قول داد اجرای این طرح را دنبال می‌کند و مجلس هم اعلام کرد این طرح برای حمایت از مردم است و لازم است زیرساخت‌ها فراهم باشد، گفت: مهم است که مردم به دلیل آماده نبود خطوط زیرساخت، دارویی را به صورت آزاد خریداری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت دولت قبل به مجلس تعهد داده بود زیرساخت‌ها آماده باشد و اگر این چنین نباشد مجلس باید راه حلی برای آن پیش‌بینی کند.

خاتمی درباره امکان جعل نسخه‌های الکترونیک ادامه داد: زمانی‌که پلتفرم مشخصی وجود داشته باشد احتمال چنین اقدامی کم است و مشخص است هر کس چه نسخه و دارویی دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک برای راحتی مردم است و اینکه مردم خصوصا در مناطق دورافتاده  به زحمت نیفتند، تصریح کرد: بارها در کمیسیون بهداشت همه جوانب آن بحث شده و بیمه‌ها تک به تک درباره آن گزارشاتی را ارائه کردند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: گزارش‌های مطرح شده از سوی بیمه‌ها در راستای آمادگی برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بود البته نمایندگان مناطق محروم اعلام کردند زیرساخت به درستی ایجاد نشده و آن‌ها هم قول اصلاح موارد مطرح شده را داده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها