کد خبر: 530327
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۱۱:۲۰
| |

انتقاد امانی،عضو شورای شهر به انتصابات زاکانی:

باید انتصابات فعلی و آینده قانونی شود

امانی گفت: انتصابات حاشیه‌دار شهردار تهران در شورای شهر مطرح شده بود، اگر بخواهیم آن اتفاقات را نادیده بگیریم و فقط مصوبه‌ای را برای آینده به تصویب برسانیم این مصوبه تاثیری ندارد.

باید انتصابات فعلی و آینده قانونی شود
کد خبر: 530327
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۷:۱۱:۲۰

روز یکشنبه 11 دی ماه طرح اصلاحیه مصوبه تعارض منافع در صحن شورای شهر تهران مصوبه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید تا درنهایت هیچ یک از اقوام نزدیک اعضا نتوانند در پست‌های مدیریتی قرار بگیرند. اما در جریان بررسی این طرح، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در پیشنهادی خواستار اضافه شدن بندی به طرح شد تا شهرداری تهران مکلف به اجرای قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل و رعایت قوانین اداری و استخدامی در انتصابات شود. پیشنهادی که در ظاهر به نفع کارمندان شهرداری بود اما در نهایت به دلایل مختلف مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

به گزارش برنا، عضو شورای اسلامی شهر تهران درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این پیشنهادی که در صحن شورای شهر مطرح کردید انتصابات زاکانی شهردار تهران را با مشکل روبه رو می‌کرد؟ گفت: بله. فلسفه پیشنهاد این طرح تعارض منافع به دلیل حکمی بود که در سیستم شهرداری به تصویب رسیده بود که در اولین جلسه بعد از صدور آن حکم اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که این طرح را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به دلیل انتصابات حاشیه‌دار شهردار تهران در شورای شهر مطرح شده بود، ادامه داد: اگر بخواهیم آن اتفاقات را نادیده بگیریم و فقط مصوبه‌ای را برای آینده به تصویب برسانیم این مصوبه تاثیری ندارد و پاسخی نسبت به آن هیجانات و فضای رسانه‌ای که علیه شهرداری ایجاد شده بود، داده نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در صحن شورای شهر اصرار داشتیم عطف به ماسبق شود اما سایر اعضا اعلام کردند به لحاظ حقوقی مشکل دارد به همین دلیل بنده پیشنهاد دادم شهرداری تهران در انتصابات خود آئین نامه استخدامی شهرداری و شرح شغل ابلاغیه سازمان اداری استخدامی کشور را اجرا کنند.

امانی تصریح کرد: اعلام کردم از اول 1400 تمامی انتصابات را با آئین نامه استخدامی و طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تطبیق داده شود هرکس شرایطش را داشته در شغل خود ادامه دهند و اگر شرایط لازم را نداشت جابه جا شود که این پیشنهاد بنده در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد اما رای نیاورد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چنین پیشنهاداتی چرا در دوره شهرداری آقای قالیباف مطرح نشده بود؟ شما در آن زمان در بدنه شهرداری فعالیت داشتید، اظهار کرد: بنده در آن زمان معاون شهردار بودم اما حالا نماینده مردم هستم. شورای اسلامی شهر در آن زمان می‌توانست این موضوع را پیگیری کند، درحال حاضر سوگند یاد کردم به قانون ملزم باشم و اجرای قانون را مطالبه کنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شرایط آن دوره شهرداری با شرایط فعلی اصلا قابل مقایسه نیست زمانی که با آقای قالیباف وارد شهرداری تهران شدیم، تمام مدیران شهرداری به همراه آقای احمدی نژاد پست‌های دولتی گرفته و وزیر، معاون، مدیرکل، استاندار و ... شده بودند. درواقع شهرداری خالی از مدیران شد.

امانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران درحال حاضر در اوج تجربه، تخصص و تحصیلات است، اضافه کرد: شهرداری تمام نیازهای خود را می‌تواند از داخل تامین کند. آئین‌نامه استخدامی شهرداری تهران، شهرداری را ملزم کرده انتصابات از درون شهرداری باید باشد اگر برای پستی نیرو نداشتید به شکل معمول از سازمان‌ها دولتی نیرو بیاورید نه از نیروی آزاد!

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای وابستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران حکم انتصاباتی زده شده بود که این پیشنهاد شما برای‌شان مشکل‌آفرین بود؟ خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم. اگر این پیشنهاد تصویب می‌شد کل سیستم مدیریت شهری را در بر داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها