کد خبر: 530251
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۵:۲۵:۴۸
| |

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی تهران از پنجشنبه

پاداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به آلودگی هوای تهران از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده (۱۶ تا ۱۸ دی ماه) هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی تهران از پنجشنبه
کد خبر: 530251
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۵:۲۵:۴۸

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ نیز آورده است: روز پنجشنبه (۱۶دی ماه) به دلیل پایداری هوا، سکون نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی به‌ویژه ذرات معلق در هوای کمتر از ۲.۵میکرون و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی تا شنبه (۱۸دی ماه) ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در این شرایط جوی عدم وزش باد مناسب، رخداد غبارمحلی و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، امکان افزایش شاخص آلودگی‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها در نواحی پرتردد و صنعتی تهران دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها