کد خبر: 530206
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۲:۴۴:۵۰
| |

سردار اشتری،فرمانده کل انتظامی کشور:

مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط با دنیا ابراز کرد: قطع وابستگی بلوغ اقتصادی و فرهنگی می‌آورد، مکتب حاج قاسم ابعاد مختلفی دارد که باید بررسی و برای همگان تبیین شود.

مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط
کد خبر: 530206
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۲:۴۴:۵۰

سردار حسین اشتری روز دوشنبه در مراسم دومین سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم منطقه ۱۴ که در مسجد علی بن الحسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و با درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) به همه حاضران در این مجلس نورانی و بزرگ داریم.

به گزارش دانشجو، وی افزود: در ابتدا از همه برگزار کنندگان این کنگره عظیم تشکر می‌کنم و حضور در این مکان که یادبود این شهید عزیز است را برای خود یک توفیق می‌دانم و از این بابت خدا را شاکرم؛ این منطقه از تهران دارالمومنین نام گرفته، زیرا ۲۷۰۰ شهید انقلاب و ۱۷ شهید مدافع حرم تقدیم شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه اکنون که دو سال از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و هر روز ارادتمندان از شهر‌ها و نقاط دور به زیارت قبر این شهید عزیز مشرف می‌شوند اظهار داشت: باید ببینیم که چه چیزی این بزرگوار و شهید عزیز را به این مرحله رساند و به نظر بهترین تعابیر در این رابطه را مقام معظم رهبری بیان فرموده اند.

سردار اشتری به تعبیر فرمانده معظم کل قوا به عنوان ملی‌ترین و امتی‌ترین فرد برای حاج قاسم که در دیدار اخیر با خانواده این شهید عزیز از سوی معظم له اشاره و عنوان کرد: بطور قطع و بدون شک هنگامی که مقام معظم رهبری چنین صفاتی را در رابطه با شخصی به کار می‌برند در او این صفات دیده شده و وجود داشته است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط با دنیا ابراز کرد: قطع وابستگی بلوغ اقتصادی و فرهنگی می‌آورد، مکتب حاج قاسم ابعاد مختلفی دارد که باید بررسی و برای همگان تبیین شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه حاج قاسم استقلال به معنای واقعی را رقم زد و این حرکتی بود در طول انقلاب اسلامی و در راستای بلوغ فرهنگی و اقتصادی هر چند که شکل نظامی داشت، تصریح کرد: ما اگر امروز در هر جغرافیایی امنیت سخت و نرم نداشته باشیم قطعا امنیت اقتصادی و فرهنگی هم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در زمان حیات خود هم با مبارزات و هم با شهادتش تلنگر و درسی برای ما داشت، تاکید کرد: حال آن‌هایی که با تلنگر سردار سلیمانی بیدار شده اند فهمیدند که حاج قاسم نمادی بود از استقلال و اقتدار ملی که همه عمر خود را برای آبادانی وامنیت کشور وحتی کشور‌های مظلوم دیگر صرف کرد.

انسجام در جبهه اسلام

سردار اشتری با بیان اینکه سردار سلیمانی باعث انسجام در جبهه اسلام شد، خاطر نشان کرد: در بین لشکریان حاج قاسم از اهل تسنن، تشیع، ایزدی، مسیحی و ادیان دیگر بودند و زیرپرچمی که تحت عنوان مقاومت ایجاد شده بود مبارزه می‌کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه این انسجام در جهان اسلام محصول مقاومت بوده و خواهد بود، اضافه کرد: حاج قاسم نقشه و توطئه آمریکا جنایتکار را که بیشتر معطوف به تجزیه کشور‌ها و ایجاد کانونی از آشوب در منطقه خاورمیانه با هدف ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیست و چپاول خاورمیانه نشین‌ها به بهانه تامین امنیت‌شان بود بر هم زد و در مقابل این نقشه ایستاد.

مؤلفه‌های فردی و اجتماعی

وی با بیان اینکه محبوبیت حاج قاسم محصول چند مؤلفه فردی و اجتماعی ایشان بود، تصریح کرد: زیباترین خصلت حاج قاسم ساده زیستی و مردمی بودن است ویکی دیگر از مولفه‌ها، عزیز دل‌ها و سردار دل‌ها شدن حاج قاسم و مردمی بودنش بود و از همه مهم‌تر ولایت مداری و مطیع امر رهبری بود که امیدواریم ما هم در این مسیر طی طریق کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه دشمن در گذشته از حضور حاج قاسم در هراس بود و هر جا حضور وی را احساس می‌کرد عقب نشینی می‌کرد، اظهار داشت: امروز شاهدیم که به برکت خون این شهید عزیز از نام شهید سلیمانی هم در هراس است ولرزه به اندامشان می‌افتد.

وی با بیان اینکه دشمنان نادان با به شهادت رساندن حاج قاسم به دنبال تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند، اضافه کرد: امروز شاهدیم که سیره آزادی خواهی حاج قاسم برقلب جوانان ما جاری و ساری است.

سردار اشتری به وجود و حضور سردار دل‌ها در هر مجمع و جلسه‌ای که قرار بود تصمیمات مهمی درآن اتخاذ شود، اشاره کرد و گفت: با منطق و بیان ادله مناسب کمتر کسی بود که درآن جلسات با نظر ایشان مخالفت ویا از آن ایرادی بگیرد.

پویش‌های مردمی به یاد سردار

وی با بیان اینکه زندگی حاج قاسم از همه ابعاد قابل الگوگیری است و همه افراد از هر طیفی می‌توانند از آن بهره ببرند، اظهار داشت:پ ویش‌های خدمت به یاد سردار دل‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید مستمر باشد.

رشادت و صبوری خانواده شهدا

فرمانده کل انتظامی کشور به رشادت و صبوری خانواده شهدا که نشانه ایمان قوی و اعتقاد راسخ آنان است اشاره و اظهار داشت: بدون شک سرافرازی میهن اسلامی ما مدیون از خودگذشتگی شهدا، خانواده آنان، ایثارگران و آزادگان است.

وی افزود: امیدواریم در مسئولیتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عهده دار آن هستیم با توکل به خداوند متعال و با دعای خیر شما عزیزان بتوانیم به نحو شایسته دین خود را به نظام و مردم ادا کنیم.

بهای پایبندی به نظام و انقلاب

سردار اشتری تصریح کرد: بهای پایبندی به نظام و انقلاب گاهی با شهادت و جانبازی و گاهی با اسارت و تحمل فشار‌ها و سختی‌ها پرداخت شده که همواره ملت ایران قدردان این همه ایثار و از خود گذشتگی خواهد بود.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر این موضوع که جایگاه شهدا و خانواده آنان در قلب مردم و مسئولان محفوظ و شأن والای آنان همواره مورد احترام و تکریم همه خدمتگزاران به نظام است، افزود: همه مردم در مقابل جانفشانی مدافعان حرم که از هست و نیست خود گذشته و برای دفاع از حریم ولایت، دور از آب و خاک و میهن خود به دفاع از آرمان‌های انقلاب پرداخته اند وظیفه سنگینی دارند و حفظ و حراست از دستاورد‌های این عزیزان را بر خود وظیفه می‌دانند.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی روز جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در نتیجه حمله بالگرد‌های آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا انجام گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها