کد خبر: 530187
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۵۰:۰۷
| |

کاهش محدودیت‌های کرونایی در فرانسه/ اعمال محدودیت‌ها "آخرین راهکار" در انگلیس

فرانسه از کاهش محدودیت‌های کرونایی از امروز (دوشنبه) خبر داد و وزیر بهداشت انگلیس نیز گفته است که اعمال مجدد محدودیت‌ها "آخرین راهکار" است زیرا دولت‌ها با انتخاب‌های سختی بین مهار ویروس و تداوم فعالیتهای اقتصادی روبرو هستند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در فرانسه/ اعمال محدودیت‌ها "آخرین راهکار" در انگلیس
کد خبر: 530187
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۵۰:۰۷

در هفته‌های اخیر موارد ابتلا به کروناویروس در سطح جهان افزایش یافته است که ناشی از ظهور سویه بسیار مسری کرونا موسوم به اُمیکرون است.

به گزارش ایسنا، روز شنبه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا از ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد و این درحالیست که دولت ها در تلاش هستند تا نظام سلامت تحت الشعاع شیوع بیماری قرار نگیرند و در عین حال از اعمال محدودیت ها نیز اجتناب کنند.

در فرانسه افرادی که به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند در صورت مثبت بودن تست کووید-۱۹ فقط باید هفت روز در قرنطینه بمانند و در صورت منفی بودن آزمایش می توانند پس از پنج روز قرنطینه را ترک کنند.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده است که تغییر در قوانین باید تعادل ریسک-بازده را با هدف اطمینان از کنترل ویروس و حفظ زندگی اجتماعی-اقتصادی ایجاد کند.

دولت انگلیس نیز که تنها مسئول سیاست‌های بهداشتی این کشور است، برخی اقدامات احتیاطی را اعمال کرده است اما تاکنون با وجود تعداد بی‌سابقه موارد ابتلا از محدود کردن رویدادهای اجتماعی و بزرگ خودداری کرده است.

 وزیر بهداشت انگلیس گفته است محدود کردن آزادی ها باید آخرین راهکار باشد و مردم انتظار منطقی از ما دارند مبنی بر اینکه هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از اعمال دوباره محدودیت‌ها انجام دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها