کد خبر: 530108
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۰۸:۰۰:۲۹
| |

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

اولویت تسهیلات دانشجویی، دانشجویان متاهل هستند

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشجویان متاهل اولویت دریافت تسهیلات هستند گفت:به طور کلی تسهیلات دانشجویان متاهل ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اولویت تسهیلات دانشجویی، دانشجویان متاهل هستند
کد خبر: 530108
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۰۸:۰۰:۲۹

مسعود گنجی درمورد اولویت تسهیلات ارائه شونده به دانشجویان گفت:فارغ از مقطع تحصیلی و نوع  رشته و شهریه پرداز بودن و نبودن دانشجو اولویت ما در افزایش تسهیلات دانشجویان متاهل هستند ،چنانچه که در سال تحصیلی جدید تسهیلات دانشجویی مجرد‌ها ۳۰ درصد و تسهیلات دانشجویان متاهل ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش میزان، وی در مورد تسهیلات ارائه شده به دانشجویان خوابگاهی نیز گفت: وام ودیعه مسکن دانشجویی امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است این وام که برای تهران ۲ و سایر کلان شهر‌ها یک و نیم میلیون قرا داده شده بود امسال برای تهران ۵ و سایر کلان شهر‌ها ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

گنجی گفت: ما سعی کرده ایم ودیعه مسکن را طوری به دانشجویان مجرد و متاهل ارائه بدهیم که مشکلی برای آن ها که نوانسته اند خوابگاه تهیه کنند ایجاد نشود چرا که با وضعیت کرونا تعداد زیادی  از دانشجویان بدون خوابگاه مانده اند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم موجود و همچنین  حضوری شدن دانشگاه‌ها از سال آینده برنامه ویژه برای افزایش تسهیلات به دانشجویان چیست، گفت:برای سال آینده طرح بسیار خوبی ارائه شده است اگر مجلس تصویب و دولت نیز از آن حمایت کند و این طرح مصوب شود دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.

گنجی در مورد جزییات آن گفت:برای سال آینده با توجه به اینکه به دنبال حل معضلات دانشجویان هستیم افزایش تسهیلات چندین برابر سال‌های گذشته  و همچنین موضوعاتی چون ارائه مسکن دانشجویی نیز مطرح خواهد بود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  گفت: دانشجویان این کشور فرزندان ما هستند از این رو هم مجلس و هم دولت با  توجه به درک عمیقی که نسبت به مشکلات آنان دارند  باید از این طرح حمایت کنند که البته تا به امروز نیز از سوی برخی از کمیسیون‌ها حمایت‌های مثبتی در این خصوص صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها