چرا سرعت گسترش «اُمیکرون» در ایران مانند سایر کشورها نیست؟

دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با بیان اینکه با توجه به درصد بالای واکسیناسیون جامعه و تزریق دز سوم، انتظار نداریم امیکرون مثل سایر کشورها در ایران به سرعت درگیری ایجاد کند، گفت: این به علت مدت زمان کوتاهی است که از تزریق دز دوم گذشته است.

چرا سرعت گسترش «اُمیکرون» در ایران مانند سایر کشورها نیست؟
کد خبر: 529966
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۲:۱۹

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به بررسی‌ها حدود ۱۵۰ مورد ابتلا به امیکرون در استان‌های کشور داریم ولی به دلیل واکسیناسیون صورت گرفته جای خوشبختی است که نسبت به کشورهای دیگر از نظر واکسیناسیون به زمان فعلی نزدیک‌تر بودیم. با توجه به درصد بالای واکسیناسیون جامعه و تزریق دز سوم انتظار نداریم امیکرون مثل سایر کشورها در ایران به سرعت درگیری ایجاد کند. این به علت واکسیناسیون و مدت زمان کوتاهی است که از تزریق دز دوم گذشته است؛ بنابراین سرعت گسترش امیکرون در ایران مانند سایر کشورها نبوده است.

به گزارش ایسنا،  او تاکید کرد: از طرفی در کشورهای دیگر به میزان زیادی موارد بررسی می‌شوند که از نظر ما با توجه به اینکه در اکثر کشورها مبتلایان، بیماری مختصر و متوسطی داشتند و بیماری شدید با درگیری ریوی بالا وجود نداشته است و بستری زیاد نبوده است، بنابراین شاید ضرورت انجام تست در حد وسیع با توجه به شرایطی که در کشور ما وجود دارد و اکثر کیس‌های ما به صورت مایلد ( خفیف) بوده است، به آن صورت مشهود نباشد.

جماعتی درباره احتمال بروز پیک با سویه امیکرون، ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون ممکن است تنها دو دز کافی نباشد؛ بنابراین ما اقدام به تشویق مردم به تزریق دز سوم می‌کنیم و افراد زیر ۱۸ سال واکسیناسیون شوند و مردم دچار ساده انگاری نشوند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن از تاکیدات ما است‌.

وی گفت: در مورد محدودیت‌های اجتماعی فکر می‌کنم باید تصمیم گیری شود که از پیک جدیدی با امیکرون در کشور جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها