کد خبر: 529427
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۴:۱۸
| |

رییس سازمان اورژانس کشور:

پیشبینی رکورد 5 میلیونی ماموریت های اورژانس تا پایان سال 1400

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ماموریت های اورژانس به عدد پنج میلیون برسد.

 پیشبینی رکورد 5 میلیونی ماموریت های اورژانس تا پایان سال 1400
کد خبر: 529427
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۴:۱۸

جعفر میعادفر امروز چهارشنبه هشتم دی ماه 1400 در سی و پنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور که در آبادان آغاز به کار کرد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از دو سال تلاش و مبارزه با کرونا در سرزمینی که یاد و خاطره شهدا را به ذهن تداعی می‌کند، این همایش اجرایی شد.

او ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دلیل میزبانی این رویداد گفت: این جلسه با هدف توجه به رویکرد راهیان نور شکل گرفته و به همین منظور نشست در سرزمین راهیان نور برگزار شد و خرسندیم پس از دو سال این شرایط فراهم شد تا در فضایی که شهدایی است و استشمام بوی شهدا در آن ملموس است، همایش برگزار شود.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به این مهم که امیدواریم بتوانیم در سرزمین شهدا پاسدار خون ایشان باشیم، افزود: در ایام مواجهه با کرونا، ۱۹ عزیز اورژانس در حین ماموریت به این ویروس مبتلا شده و به شهادت رسیدند.

میعادفر بیان کرد: فعالان اورژانس پیش قراولان عرصه سلامت هستند و کار در این عرصه بسیار سخت و طاقت‌فرساست و این افتخار را داریم که لباس فوریت‌ها را به تن داریم و در خط مقدم جبهه سلامت خدمت می‌کنیم‌ و در این مسیر باید روز به روز خدمات را موثرتر و با کیفیت‌تر کنیم.

او ادامه داد: در این همایش فرصتی فراهم شده تا در کنار هم  باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و بحث‌های این حوزه را به نقد بگذاریم تا برای کارهای پیش‌رو دستاوردهایی را داشته باشیم.

این فعال حوزه سلامت کشور  با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود، توضیح داد: در سال های گذشته تعداد ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی کشور حدود یک میلیون در سال بود و این عدد هم اکنون به چهار و نیم میلیون رسیده است و به نظر می‌رسد که تا پایان امسال به پنج میلیون ماموریت هم برسد.

میعادفر افزود: عرصه فعالیت های اورژانس نیز تغییر کرده و امروز شاهد فعالیت اورژانس دریایی، هوایی و موتوری در کشور هستیم و اینها باعث شده که مدیریت زمان داشته باشیم و خدمات با کیفیت‌تری ارایه بدهیم.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکی از مهمترین برنامه‌های اورژانس کشور ارتقای دانش و مهارت عمومی پرسنل است، کیفیت خدمات برای ما بسیار مهم می باشد و این مهم تنها با تمرین به دست می‌آید.

او ادامه داد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ پایگاه شهری و یک هزار ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای در کشور داریم و‌ با توجه به اینکه تعداد ماموریت‌ها در پایگاه جاده‌ای کمتر است، مهارت ها کاهش پیدا می کند و برای اینکه در این حوزه دچار مشکل نشویم لازم است بحث آموزش را جدی بگیریم.

میعاد فر با بیان اینکه متاسفانه در دو یا سه سال گذشته موفق به اضافه کردن آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور نشدیم، اضافه کرد: امیدواریم که در بودجه پیش‌رو و با همکاری مجلس شورای اسلامی بتوانیم این ناوگان را ارتقاء بدهیم و افزایش آمبولانس را داشته باشیم.

این فعال حوزه سلامت کشور در همین خصوص بیان کرد: در همین زمان موضوع بازسازی آمبولانس‌ها را دنبال کردیم تا چالش‌های مربوط به این مهم را کمتر کنیم و اختلالی نداشته باشیم.

رییس سازمان اورژانس کشور در پایان بیان کرد: مهمترین برنامه یکی دو هفته آتی ما بحث شورای عالی سلامت با محوریت موضوع اورژانس پیش بیمارستانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها