کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد

​محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به اجرای طرح اورژانس هوایی بدون سرنشین هوشمند شده است.

کوادکوپتر کنترل از راه دور برای اورژانس هوایی ساخته شد
کد خبر: 529207
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۵:۲۴:۰۴

محققان در یک شرکت دانش بنیان کوادکوپتری را تولید کرده که از قابلیت حمل ۱۵۰۰ گرم برخوردار است و به صورت کنترل از راه دور هدایت می شود. مدت زمان که برای پایداری این دستگاه پیش بینی شده، به مراتب بیشتر از دیگر کوادکوپترهای موجود در بازار است.

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، میلاد نعمتی مدیرعامل این شرکت گفت: این پایداری مستلزم داشتن باتری قوی است.کوادکوپتر حاضر مجهز به جی پی اس و حسگر مجاورتی مادون قرمز است و توانایی ارسال موقعیت در لحظه را دارد.

وی افزود: این کوادکوپتر می تواند در شرایط نامناسب جوی و هم چنین در دماهای مختلف، پایداری خود را حفظ کند و از این توانایی برخوردار است که از طریق پروتکل های ارتباطی، ایستایی مناسب خود را حفظ کند.

مدیر این شرکت خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوان با دوربین حرارتی، افراد را شناسایی کرد، از سنسور دوربین حرارتی استفاده می شود. همچنین برای اینکه کوادکوپتر بتواند مدت زمان بیشتری پایدار بماند، از دو باتری LiPo با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی آمپر در ساعت و ۴ سلول خورشیدی برای شارژ آن باتری ها استفاده می شود.

نعمتی افزود: با توجه به اینکه کوادکوپتر می تواند تا وزن ۱۵۰۰ گرم را جابه جا کند، در این سامانه از قابلیت فیوژن استفاده شده است که توانمندی شناسایی افراد زنده را ممکن می کند.

وی با بیان اینکه روی این سامانه، علاوه بر امکانات مانتیتورینگ بیمارستانی، نوار مغز و نوار عضلات و طب سنج را می توان مشاهده کرد، گفت: با این محصول، رزیدنت می تواند از راه دور، حال فرد مورد نظر را تا رسیدن اورژانس بررسی کرده و با یکی از افراد نزدیک به بیمار ارتباط برقرار و اقدامات اولیه جهت امدادرسانی به فرد حادثه دیده را به آن شخص آموزش دهد.

به گفته وی، این طرح ضمن کاربردهای فراوان، در حوزه پزشکی برای رسیدن به سر بیمار در سریع ترین زمان ممکن و در حوزه امدادی برای شناسایی افراد زنده زیر آوار، کاربردهای حیاتی دارد.از نوآوری های شاخص در این طرح می توان به تجهیزات پزشکی الحاقی، مداومت پروازی، خودشارژی و شناسگر اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها