جزئیات افزایش ظرفیت پزشکی:

تصمیم گیری درباره تخصص و دندانپزشکی به دو ماه بعد موکول شد

رئیس کمیسیون اصل نود از جزئیات طرح افزایش ظرفیت پزشکی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، خبر داد.

تصمیم گیری درباره تخصص و دندانپزشکی به دو ماه بعد موکول شد
کد خبر: 529413
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۳:۳۹:۴۱

 حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات مردم در دسترسی به پزشکان، نبودن پزشک در برخی شهرستان ها و صف های طولانی ویزیت بیماران در مراکز استان است که این امر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: سرانه پزشک در ایران ۱۳ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر است که این آمار از سرانه کشورهای منطقه و نیاز کشور بسیار پایین تر است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون اصل نود و مجلس شورای اسلامی طبق سیاست های کلی سلامت در راستای ارتقای شاخص های کیفیت سلامت ماه هاست پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش پزشک بوده است و حتی در آزمون دستیاری ۱۴۰۰،  پس از مشاهده کاهش ظرفیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت در دفترچه و شکایات مردمی، کمیسیون اصل نود سریعاً ورود و ظرفیت ها را به تعداد قبل برگرداند.

شجاعی تاکید کرد:  چندی پیش با توجه به شکایت هایی که از مردم در رابطه با کمبود پزشک به کمیسیون اصل نود می رسید، جلسه ای در کمیسیون با حضور وزیر بهداشت برگزار شد و پس از بررسی های کارشناسی، وزیر بهداشت در آن جلسه کمبود پزشک را پذیرفت.

وی اظهار داشت: در ادامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کمبود پزشک ورود کرد و جلسات متعددی کارشناسی برای تعیین میزان افزایش ظرفیت پزشکی برای جبران کمبود پزشک برگزار کرد. آخرین جلسه اوایل هفته جاری برگزار شد و بنده نیز در آن حضور داشتم و قرار شد تا افزایش ظرفیت با توجه به پیری جمعیت و نیاز فزاینده کشور انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود تاکید کرد: تصمیم جلسه اوایل هفته امروز در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مقرر شد به مدت ۴ سال، سالانه ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش پزشکی اضافه شود تا سرانه کشور در سال ۱۴۱۰ به حدود ۲۰ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر برسد.

شجاعی تاکید کرد: البته در مصوبه مقرر شده که در خصوص ظرفیت رشته های دندانپزشکی و تخصص پزشکی به وزارت بهداشت فرصت دو ماه داده شود تا برنامه خود را ارائه دهد. البته طبیعی است که برنامه وزارت بهداشت باید متناسب با نیاز کشور باشد و نه تحت تاثیر القائات صنفی.

وی  گفت: افزایش ظرفیت پزشکی با زحمت و پیگیری همکارانم در مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید تا به این وسیله توزیع پزشک هم در کشور بهبود یابد و دسترسی مردم در اقصا نقاط کشور به خدمات درمانی ارتقا یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها