قالیباف، رئیس مجلس:

صندوق نوآوری و شکوفایی حق انجام عملیات بانکی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی حق انجام هیچ گونه عملیات بانکی را ندارد و انجام عملیات بانکی از سوی آنها برخلاف قانون است.

صندوق نوآوری و شکوفایی حق انجام عملیات بانکی ندارد
کد خبر: 529317
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۹:۳۴:۳۰

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان،گفت: چند سال قبل ما شاهد تشکیل موسسات مالی و اعتباری بودیم و این موسسات با وجود آنکه اجازه فعالیت بانکی نداشتند، اما امور بانکی را انجام می دادند، خلق پول می کردند و باعث می شدند کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شود.

‌به گزارش مهر، وی گفت: بانک مرکزی در برابر این موسسات مالی و اعتباری کوتاهی کرد و همین مساله باعث شد ۳۶ هزار میلیارد تومان از بیت المال صرف پرداخت خسارت هایی شود که این موسسات ایجاد کرده بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی که در عرصه فناوری فعالیت می کنند حق انجام هیچ گونه عملیاتی بانکی ندارند و هر گونه عملیات بانکی از سوی این صندوق بر خلاف قانون است.

قالیباف گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی صرفاً این امتیاز را دارد که به قراردادهای آنان همان نگاهی شود که به تعهدات بانکی می شود و آنان به هیچ وجه نباید عملیات بانکی انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها