کد خبر: 529029
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۷:۵۵:۲۳
| |

وزیر کار در جلسه علنی مجلس:

وزارت کار به دنبال ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برنامه این وزارتخانه ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۱۸ ماه یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

وزارت کار به دنبال ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی است
کد خبر: 529029
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۷:۵۵:۲۳

حجت‌الله عبدالملکی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ذاکر نماینده ارومیه درباره علت حل نشدن مشکل اشتغال گفت: بیکاری دومین معضل اقتصادی کشور بعد از تورم است البته دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را شروع کرده که با مشکلات زیادی از جمله بیکاری مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: مساله ما فقط بیکاری مطلق ۲.۵ میلیون شغل نیست، بلکه ۱۴ میلیون نفر شغل شایسته‌ای ندارند. متولی اشتغال فقط وزارت کار نیست موضوع اشتغال به صنعت، کشاورزی، it، فناوری اطلاعات، گردشگری و حتی محیط زیست هم ارتباط دارد. وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست که مشغول ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است لذا به عنوان دبیر شورای اشتغال موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع کتابچه‌هایی بین نمایندگان در مورد اقدامات  وزارت کار برای ایجاد اشتغال اظهار کرد: در این کتابچه به دو موضوع وضعیت اشتغال و بیکاری و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اشتغال در چند ماه گذشته اشاره شده است.

وی ادامه داد که برنامه وزارت کار ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۱۸ ماه یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است. ۷۱ دستگاه متولی اشتغال در قالب ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی و با اطلس الگوهای استانی تدوین و پیگیری و اجرا می‌کنند. در دوره کوتاه سه ماهه پیشین در سامانه وزارت کار ۲۱۷ هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده که ۱۳۰ هزار فقره بیمه تامین اجتماعی را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها