کد خبر: 528921
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۲:۰۴:۰۱
| |

اعتراض به مرگ‌های پس از واکسن کرونا در کره جنوبی

جامعه کره جنوبی که یکی بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در جهان را دارد با اعتراضاتی عمومی روبه رو شده است زیرا برخی معترضان خواستار پاسخگویی درباره مرگ‌هایی شده‌اند که به ادعای آنان با تزریق همین واکسن ها مرتبط است.

اعتراض به مرگ‌های پس از واکسن کرونا در کره جنوبی
کد خبر: 528921
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۲:۰۴:۰۱

کره جنوبی، معترضان روز یکشنبه در شهر بوسان این کشور تجمع کردند و پیش از این در روز کریسمس هم تجمع مشابهی در شهر سئول پایتخت برگزار شده بود. معترضان تصاویر بزرگی از جان‌باختگان خانواده‌ها در دست داشتند و روایت‌هایی از چگونگی مرگ نزدیکان خود بعد از دریافت واکسن مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، معترضان از دولت درخواست کرده‌اند تا علل واکنش‌های نامطلوب را شناسایی کنند و قبول کنند که واکسن ها عامل این واکنش ها است.

بیش از یک هزار تن از مردم کره جنوبی بعد از دریافت واکسن جان خود را از دست داده اند اما دولت تنها علت چند مورد معدود را با واکسن مرتبط دانسته است. در یکی از این موارد که اثرات نامطلوب واکسن مورد اذعان قرار گرفت، یک دستیار پرستاری بعد از دچار شدن به فلج شدگی در پی واکسن آسترازنکا مزایای دولتی دریافت کرد.

کره جنوبی یکی از بالاترین میزان واکسیناسیون در جهان را دارد و اکنون حدود ۸۳ درصد از مردم کره جنوبی در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند که بالاترین نرخ در بین کشورهای گروه -۲۰ است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها