احتمال ادامه همه‌گیری کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۳

شرکت داروسازی فایزر با بیان اینکه همه‌گیری کووید-۱۹ ممکن است سال ۲۰۲۳ میلادی ادامه پیدا کند از برنامه‌هایی برای تولید واکسن سه‌دُز کرونا برای کودکان دو تا ۱۶ ساله خبر داد، اقدامی که می‌تواند روند صدور مجوز آن را به تاخیر بیندازد.

احتمال ادامه همه‌گیری کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۳
کد خبر: 527429
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۰:۳۵

این شرکت داروسازی آمریکایی نظرات خود را در حالی بیان کرد که کشورهای اروپایی به دنبال اعمال محدودیت‌های سفر و اجتماعی بیشتری هستند و همچنین در یک مطالعه هشدار داده شده که سویه اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است و پنج برابر بیشتر از سویه دلتا احتمال ابتلای مجدد افراد به آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مدیران دارویی فایزر اعلام کردند: بر این باوریم که تا سال ۲۰۲۴، این بیماری در سراسر جهان بومی می شود، به این معنی که دیگر یک بیماری همه گیر نخواهد بود.

پیش از پیدایش سویه اُمیکرون، "آنتونی فائوچی" متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ایالات متحده پیش بینی کرده بود که همه گیری کووید-۱۹ سال ۲۰۲۲ در این کشور پایان خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیران شرکت فایزر با اعلام برنامه‌هایی برای ایجاد یک واکسن سه دُزی برای سنین دو تا ۱۶ سال اظهار داشتند که نتایج بدست آمده از تزریق سه دُز در میان افراد بالای ۱۶ سال، حاکی از مصونیت بیشتر آن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها